به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «خاورمیانه» تلاش‌های اسراییل برای برقراری صلح با عربستان سعودی را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

این برنامه به همین مناسبت گفت‌وگوهایی دارد با دکتر امل وجدان فعال حقوق بشر و علی مراد روزنامه‌نگار از بیروت که کارشناسان این هفته «جریان خاورمیانه» هستند.

اخیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با العربیه ادعا کرده که به دنبال ابتکاری جدید برای صلح با عربستان سعودی است. نتانیاهو همچنین گفته که این صلح می‌تواند تاریخی و همراه با اثراتی شگفت‌انگیز باشد.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» ضمن اینکه از کارشناسان برنامه می‌خواهد که تحلیل خود را درباره این ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی ارائه دهند، این پرسش را با آنها مطرح می‌کند که عادی‌سازی روابط اسراییل با کشورهای عربی و از جمله عربستان سعودی چقدر مورد پذیرش مردم این کشورها است؟

مروه عثمان همچنین از این کارشناسان می‌پرسد که آیا نتانیاهو می‌خواهد صلح را به سعودی‌ها تحمیل کند؟ و دشمنی مشترک سعودی‌ها و اسراییل با ایران چقدر در شکل‌گیری احتمالی این صلح تاثیرگذار است؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.