به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» نگاهی دارد به تشدید اختلافات میان آمریکا و عربستان بر سر میزان تولید نفت و انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق و واکنش‌های جریان‌های سیاسی به آن.

تصمیم اخیر عربستان سعودی برای کاهش دو میلیون بشکه‌ای نفت از اول نوامبر، با اعتراض آمریکا روبرو شده که این اقدام عربستان را در راستای منافع روسیه عنوان کرده است.

دکتر زیاد الحافظ نویسنده و تحلیلگر سیاسی به عنوان کارشناس این بخش برنامه، درباره فصل جدید تنش میان آمریکا و عربستان سخن می‌گوید.

این تحلیلگر سیاسی همچنین به این پرسش مروه عثمان، مجری برنامه پاسخ می‌دهد که تهدیدات آمریکا علیه سعودی‌ها چقدر جدی است و قابلیت اجرایی دارد؟

موضوع بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» نیز به انتخابات اخیر در عراق و انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور اختصاص دارد.

حمزه خنسا روزنامه‌نگار از بیروت کارشناس این بخش برنامه است و نظر خود درباره آخرین تحولات سیاسی در عراق را ارائه می‌دهد.

مروه عثمان در این بخش از خنسا می‌پرسد که جنبش صدر در ساختار سیاسی جدید عراق چه جایگاهی دارد و چه افراد و گروه‌هایی از خشونت در این کشور سود می‌برند؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.