به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند این هفته «10 دقیقه» با توجه به فعالیت‌های تروریستی و مخرب داعش در افغانستان به طرح این پرسش می‌پردازد که چرا پس از نابودی این گروه تکفیری در کشورهای عراق و سوریه، شاهد احیای آن در مناطق دیگر خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم؟

این مستند به تهیه کنندگی مهدی عرب به این مهم اشاره دارد که داعش پس از شکست در عراق و سوریه، با جدیت بیشتری به سمت شرق و شمال آفریقا و البته افغانستان به عنوان مقصد اصلی، حرکت کرده است.

مستند «10 دقیقه» به برخی از فعالیت‌های تروریستی اخیر داعش از جمله بمب‌گذاری در مسجد شیعیان در  پایتخت افغانستان و حمله انتحاری در یک مرکز آموزشی در کابل اشاره دارد و روایت شاهدان از این حوادث را روایت می‌کند. 

این مستند همچنین بر این موضوع تاکید می‌کند که علیرغم شکست‌های سنگین داعش در عراق و سوریه، این گروه همچنان حیات دارد و به فعالیت‌های ضدانسانی‌اش در مناطق دیگر و به‌خصوص افغانستان ادامه می‌دهد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.