به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «جریان خاورمیانه» این هفته بر روابط ترکیه و سوریه و تغییر سیاست ترکیه در قبال همسایه خود و اوضاع سیاسی و داخلی پرتنش عراق و رد شدن نتایج گفت‌وگوها میان نیروهای سیاسی این کشور از سوی جریان صدر متمرکز شده است.

در بخش اول برنامه و در گفت‌وگو با دکتر جمال وکیم نویسنده و چهره دانشگاهی از بیروت، دلایل و ابعاد تغییر سیاست ترکیه در قبال سوریه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مروه عثمان مجری برنامه از دکتر وکیم این پرسش‌ها را مطرح می‌کند که چرا سوریه پس از ۱۱ سال تجاوز و اشغال توسط ترکیه، اکنون باید به اردوغان اعتماد کند؟ از سوی دیگر، اصلاح روابط ترکیه با سوریه چگونه امکان‌پذیر است در حالی‌که فرماندهان ارتش ترکیه با رهبران گروه‌های کرد مخالف دولت سوریه در تماس هستند و ملاقات می‌کنند؟

بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» با حضور رابرت کارتر مفسر سیاسی از لندن ناآرامی‌های اخیر در عراق و درخواست انحلال پارلمان این کشور از سوی جریان صدر را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. کارتر همچنین نسبت به احتمال وقوع جنگ و درگیری‌های خیابانی در عراق هشدار می‌دهد.

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.