به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به بررسی جنگ و صلح در سوریه و ظهور و آغاز صهیونیسم در این کشور از زبان پدر الیاس زحلاوی کشیش کاتولیک کلیسای «بانوی ما» می‌پردازد.

پدر الیاس زحلاوی کتابی را در سال ۲۰۲۰ تحت عنوان «جنگ و صلح در سوریه» منتشر کرده و به بیان دیدگاه‌های خود درباره آغاز جنگ در سوریه و حمایت کشورهای غربی از متجاوزان پرداخته است.

این کشیش کاتولیک در کتاب خود همچنین درباره ظهور صهیونیست‌ها در منطقه خاورمیانه و روابط‌شان با تروریست‌های تکفیری نوشته است.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» در گفت‌وگو با الیاس زحلاوی از او درباره انگیزه‌هایش برای نگارش و انتشار کتاب «جنگ و صلح در سوریه» پرس و جو می‌کند و از او می‌خواهد تا درباره مواضعش در این کتاب از جمله حمایت از بشار اسد و حزب الله لبنان صحبت کند.

 مجری برنامه همچنین از این کشیش کاتولیک دلایل مخالفتش  با صهیونیست‌ها را جویا می‌شود.

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.