به گزارش اکونا پرس،

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهرمی صبح امروز در آئین افتتاح سامانه متمرکز خدمات مخابراتی جنوب شرق استان تهران در قرچک گفت: قرچک خطه شهیدان والامقام از جمله شهید ستاری و شهدای مدافع حرم از جمله شهید قاضی خانی که یادشان را گرامی می‌داریم.

وزیر ارتباطات با حائز اهمیت خواندن توجه به شهرهای اطراف استان تهران اظهار داشت: ما برای توسعه شهرستان های استان تهران برنامه هایی مدنظر داشتیم و موفق بوده ایم، به وضعیت اقتصادی سخت مردم تهران که بالاجبار به شهرستان‌های استان تهران رجوع کردند، باید این موضوع برنامه‌ریزی شود چراکه در همین راستا اقدامات مناسب در حوزه ارتباطات انجام‌شده است.

آذری جهرمی در ادامه گفت: امروز در شهرستان قرچک همه روستاها به پروژه اینترنت نوری متصل شدند و در دو شهرستان دیگر نیز تا ۸۰ درصد وصل می‌شوند و همه روستاهای دارای ۲۰ خانوار سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک دارای اینترنت نسل سوم و چهارم می شوند..

وی از اتصال تمام روستاهای شهرستان های استان تهران به شبکه ملی ارتباطات تا پایان سال خبر داد و افزود: هدف از اجرای پروژه سامانه جامع خدمات مخابراتی، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت خدمات به صورت یکپارچه است.

وزیر ارتباطات با بیان این که در حوزه ارتباطات بیش از ۸۰ درصد خرید و اقدامات در وزارت ارتباطات بومی‌شده است، توضیح داد: در بحران اقتصادی کشور و افزایش نرخ ارز، در حوزه ارتباطات با وجود حجم اتصال بالا و تأثیرپذیری، شاهد افزایش تعرفه نبودیم و اوضاع معیشتی مردم کاملا مدنظر بود و این فشار به جامعه منتقل نشد.

آذری جهرمی در ادامه افزود: در حوزه ارتباطات نیازمند شدید به ارز بودیم و بومی‌سازی قطعات باعث شد تا این نیازمندی کاهش یابد و از مهم‌ترین اقدامات این بود که اپراتورها را با یکدیگر متحد کردیم تا در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند و با این روش هزینه‌های جانبی آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: دشمنان نظام می‌خواهند با مدیریت فضای مجازی از این طریق به کشور ضربه بزنند ولی با هوشیاری کامل و لازم در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم و زیرساخت‌های خوبی در حوزه فضای مجازی تدارک دیده‌ شده است.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حسین کاغذلو فرماندار ورامین و حسین عباسی فرماندار پیشوا و جمعی از مسئولین محلی و استانی برگزار شد.