به گزارش اکونا پرس،

LG Electronics و Qualcomm Technologies Inc (یکی از زیرمجموعه‌های Qualcomm)، امروز برنامه خود برای همکاری جهت توسعه WebOS Auto (سیستم سرگرمی- اطلاع‌رسانی درون خودرویی LG) را معرفی کردند. محصول نهایی ترکیبی از توانمندی‌های WebOS Auto و Snapdragon Automotive Development Platform (ADP) شرکت Qualcomm بهره‌مند خواهد بود. هدف این دو شرکت، خلق و ارائه تجربه درون‌-خودرویی راحت‌تر و پیشرفته‌تری برای رانندگان و مسافران عنوان گردیده است.

webOS Auto شرکت ال‌جی، پلتفرمی بر پایه لینوکس است که تجربه و تخصص ال‌جی در زمینه امکانات سرگرمی-اطلاع‌رسانی خودرو را در اختیار نسل بعدی اتومبیل‌های متصل قرار خواهد داد. ال‌جی به‌تازگی webOS Open Source Edition 2.0 را عرضه نموده تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد با افزودن عملکردهای سرگرمی- اطلاع‌رسانی درون خودرویی، برخی از امکانات مبتکرانه و خلاقانه مورداستفاده در webOS Auto را تجربه کرده و به خدمت گیرند. کد بازمتن به همراه ابزارها و راهنمایی‌های کامل از طریق سایت http://webosose.org هم‌اکنون قابل دانلود است.

Snapdragon ADP برخی تکنولوژی‌های پیشگامانه سرگرمی- اطلاع‌رسانی صنعتی را همچون قابلیت‌های هوش مصنوعی، امکانات گرافیکی پیشرفته برای نمایشگرهای چندصفحه‌ای رزولوشن بالا و استریم چندرسانه‌ای HD را به اتومبیل‌های آینده می‌افزاید. Snapdragon ADP بدین منظور طراحی‌شده تا محیط جامع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای توسعه سریع پلتفرم‌های قدرتمند و مؤثر درون کابین خودرو (مانند نمایشگرها و امکانات سرگرمی برای مسافر و صندلی‌های پشتی) را فراهم آورد.

علاوه بر توسعه و تجاری‌سازی در نسخه پیشرفته‌تری از webOs Auto، ال‌جی و Qualcomm قصد دارند با همکاری یکدیگر یک پلتفرم مرجع تهیه کنند که ماه ژانویه در نمایشگاه CES2020 توسط ال‌جی رونمایی خواهد شد.

Dr. I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس می‌گوید: «همکاری با Qualcomm برای ما بسیار ارزشمند است و باعث توسعه اکوسیستم پلتفرم webOS Auto خواهد شد. با بهره‌گیری از آخرین ابداعات Qualcomm، همچون شبکه‌های 5G و مولتی‌مدیا مشتریان قادر خواهند بود تا درون اتومبیل‌های متصل، امکانات سرگرمی هم‌رده با خانه‌شان را تجربه کنند. همراهی webOS Auto و Snapdragon ADP پلتفرم جامع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با کارایی بالایی را برای سیستم‌های سرگرمی-اطلاع‌رسانی اتومبیل‌های آینده فراهم خواهد آورد.»

Jim Cathey معاون ارشد و رئیس عملیات تجاری جهانی Qualcomm Technologies Inc. می‌گوید: «همکاری میان LG و Qualcomm Technologies رابطه دیرپا و موفقی را بین دو شرکت پایه‌گذاری خواهد نمود و باعث خلق اثرات هم‌افزایی چشم‌گیری در نسل بعدی نرم‌افزارهای خودرویی خواهد شد. ما اطمینان داریم ترکیب تجربیات و تخصص این دو شرکت در توسعه تکنولوژی‌های خودرویی به ارائه بهترین تجربه کاربری نسل آینده درون-خودرویی مورد انتظار مشتریان خواهد انجامید.»