به گزارش اکونا پرس،

در سال گذشته با توجه به مشکلات بازار IT، شرکت های معتبر دچار چالش هایی در زمینه واردات و توسعه کسب و کار شدند که در این بین بازار فروش قطعات سخت افزار در ایران، بیشترین تزلزل را شاهد بود. عدم ثبات قیمت، مشخص نبودن وضعیت واردات و دسته بندی های گاهاً عجیب در گروه های کالایی در زمینه واردات و ترخیص، این جو را متشنج تر می کرد. در کنار آن ترس مواجه شدن با تحریم برای شرکت های خارجی مستقر در کشور، دلیلی دیگر برای کوچ کردن یا محدود کردن شرکت های مطرح در حوزه های سخت افزار بوده است. با این حال تنها یک شرکت در سال گذشته علاوه بر در نظر گرفتن مسائل جاری و پیدا کردن راه حل هایی خلاقانه در ایران بود که توانست به نسبت رشد چشمگیرتری را در سهم بازار و تامین نیازهای سخت افزار بیابد. این شرکت را با نام ایسوس می شناسیم. غول سخت افزاری دنیا، ایسوس با درنظر گرفتن همه جوانب، سال 2019 را به نوعی تکمیل کننده موفقیت های این برند در ایران بود که توانست علاوه بر تامین مستمر و به موقع، سهم بازار رقبای خود را به طور کامل پوشش دهد و حتی در کسب و کارهای جدید نیز به درصد فروش و تامین قابل قبولی دست یاد.

به گفته مدیران بخش توسعه بازار دفتر ایسوس، در سالی که گذشت ایسوس کماکان دنباله رو رهبری بازار در زمینه مادربرد، کارت گرافیک و درایو های نوری بود که به نوعی بیشترین سهم بازار را در این محصولات مطابق 7 سال گذشته به خود اختصاص داد و سال 2019 را با رشدی چشمگیر به پایان رسانید. در کسب و کارهای جدید مانند ورود به بخش Enterprise، ایسوس توانست سهم بازار حدود 20 درصدی را نسبت به رقبایی قدرتمند نظیر HP نصیب خود سازد. دلیل این سهم بازار نیز، سرویس و خدمات رسمی سه ساله و قیمت تمام شه بسیار پایین تر و توزیع رسمی نسبت به رقبا بود.

ایسوس با گسترش خط تولید نمایشگرهای رده میانی توانست به نوعی علاوه بر تامین این محصول حیاتی را به شکل قابل قبولی مرتفع سازد، بلکه توانست در زمینه نمایشگرهای تخصصی گیمینگ و مخصوص طراحی نیز چیزی حدود 60 درصد از سهم بازار را نیز به خود اختصاص دهد.

رسانه های مطرح فعال در حوزه IT نیز بنا به این رشد چشمگیر و عملکرد ایسوس در سال گذشته در یک کنفرانس خبری در تهران، سه نشان محبوب ترین و پرفروش ترین برند در حیطه مادربرد، کارت گرافیک و نمایشگرهای تخصصی را با حضور جمعی از اصحاب رسانه به ایسوس اهدا کردند.

جناب آقای دکتر مازیار اعتمادی، مدیر بخش اجرایی مجله شبکه، با بیان مواردی در زمینه عملکرد ایسوس را اینچنین بیان کردند:" در سالی که گذشت، بازار کامپیوتر در کشور دچار تشنج بالایی بود، در بازه زمانی سال پیش تا کنون، بسیاری از برندهای سخت افزاری به طور رسمی از کشور رفتند و آنهایی که باقی ماندند، دچار مشکلاتی مثل وارادات و پخش کامل سبد کالایی خود در کشور شدند. ایسوس با توجه به این مسائل ذکر شده به طور رسمی و مستمر همزمان با سایر کشورها، محصولات خود را هم برای بررسی در رسانه ها و هم برای فروش در کشور موجود کرد. این جایزه با توجه به حجم فروش و محبوبیت  مادربردهای این برند در کشور در سال گذشته به ایسوس تعلق گرفت."

سپس جناب آقای علی صدرالدینی، سردبیر وبسایت کلیک، نیز در مورد عملکرد کارت گرافیک های ایسوس با تعریف از عملکرد این برند نشان محبوب ترین و پرفروشترین برند کارت گرافیک را به ایسوس اهدا نمودند:" ایسوس در زمینه کارت گرافیک به طور مستمر و جزء اولین های بازار ایران است. کارت گرافیک های ایسوس در ایران دنباله رو ترند جهانی این برند است که با توجه به حجم بازار ایران و منطقه، ایسوس بیشترین سهم بازار را در کنار تنوع بالا در ایران به خود اختصاص داده است که این جایزه در سال 1398 به این برند تعلق می گیرد.”

در پایان نیز جناب آقای حامد قاسمی نراقی، مدیر روابط عمومی وبسایت گجت نیوز، نشان محبوب ترین برند نمایشگرهای تخصصی را به ایسوس اهدا کرد." در زمینه نمایشگر، با توجه به تحریم ها و شرایط کار شرکت های خارجی، کشور دچار مشکلات فراوانی در زمینه تولید و عرضه شد که این عمل منجر به ایجاد حبابی بسیار بزرگ در قیمت نمایشگرها در سال گذشته بود. برند های خارجی مطرح به طور رسمی بازار بزرگ ایران را ترک گفتند و برخلاف سایرین ایسوس، با درنظر گرفتن شرایط بازار، به عنوان برندی مطرح و با کیفیت در زمینه تولید نمایشگر، در ایران خط تولید نمایشگرهای خود را توسعه داد. با توجه به وضعیت کشور و محبوبیت این برند در بازار، به ویژه بخش گیمینگ و نمایشگرهای مخصوص طراحی، این نشان به ایسوس تعلق می گیرد.”