به گزارش اکونا پرس،

با ظهور گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی نوع ثبت و جایگاه عکس‌های پرتره هم دگرگون شد. امروزه دیگر برای ثبت یک عکس پرتره نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای و لنزهای ویژه آن نیست و هر کسی با داشتن یک گوشی‌ هوشمند مناسب می‌تواند پرتره‌ای زیبا و گیرا از خود داشته باشد. به دنبال آن جایگاه‌های عکس‌های پرتره هم از نمایشگاه‌های هنری به شبکه‌های اجتماعی نقل مکان کرده و شبکه‌های اجتماعی به جایی برای نمایش بهترین و جذاب‌ترین عکس پروفایل افراد تبدیل شده است.

اولین تصویری که از ما در چشم و ذهن دنبال‌کننده‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به خاطر سپرده‌ می‌شود اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی پیدا کردن دوست، شغل و ساختن روابط اجتماعی در دنیای واقعی داشته باشد. برای همین لازم است تا در این زمینه کمی با دقت بیشتری عمل کنیم و جذاب‌ترین تصویر را از خودمان به نمایش بگذاریم. کاری که با وجود گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های پیشرفته آن دیگر سخت و دور از دسترس نیست. در واقع همه ما می‌توانیم به کمک دوربین گوشی‌ هوشمند و البته رعایت یکسری از نکات و فوت‌وفن‌ها، عکس پرتره‌ حرفه‌ای را ثبت کنیم.

مقدمات یک عکس زیبا

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد آراسته بودن موها و پوشیدن لباس‌های مرتب است. توصیه‌ای که احتمالا بسیاری آن را رعایت می‌کنند اما شاید بعضی افراد به دلیل اینکه در اتاق و خانه خود عکس می‌گیرند و در محیطی مثل آتلیه عکاسی قرار ندارند، از آن غفلت می‌کنند. نکته بعدی توجه به پس‌زمینه عکس است که می‌تواند با توجه به سلیقه و علاقه خود، تصویری با رنگ ثابت و ساده مثل دیوار اتاق باشد و یا تصاویر دیگر. موضوع مهم توجه به تمیز بودن مکان پس‌زمینه و شلوغ نبودن آن است چرا که ببینده‌ها می‌بایست به چهره شما توجه کنند نه اشیا‌ء و اجسام موجود در تصویر پس‌زمینه. همچنین حتما لبخندی به لب داشته باشید تا عکس زیبا و دلنشینی را در پروفایل خود ثبت کنید.

نور‌ها و سایه‌ها

کار اصلی برای ثبت بهترین عکس پروفایل از اینجا آغاز می‌شود، لحظه‌ای که گوشی‌های گلکسی باید هنر خود را به رخ بکشند. اما پیش از اینکه گوشی خود را وارد ماجرا کنید، به وضعیت نور اتاق یا جایی که سوژه در آنجا قرار گرفته، توجه کنید. خیلی بهتر است که بتوانید از نور طبیعی خورشید برای عکاسی استفاده کنید، در غیر این صورت تا حد نور ملایم و کافی را در اتاق ایجاد کنید و سوژه را در مناسب‌ترین جای ممکن قرار دهید.

گلکسی وارد می‌شود

دوربین گوشی‌های هوشمند دارای حالت‌های متفاوتی هستند که هر یک برای شرایطی خاص طراحی و تنظیم شده‌اند. حالت‌های خودکار، PRO، پانوراما و... از جمله آنها هستند که به همراه چندین حالت مختلف دیگر بر روی گوشی‌های گلکسی سامسونگ قرار دارند. برای عکاسی از نمای نزدیک بهترین گزینه در گوشی‌های گلکسی حالت Live Focus است. Live Focus با تار کردن پس‌زمینه تصویر پرتره‌های با وضوح بالا از چهره شما ثبت می‌کند. عکس‌های پروفایل معمولا بر روی یک قاب کوچک در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، به همین دلیل فوکوس بر روی چهره سوژه و نمایش شفاف و بدون نقص از صورت‌ اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

فوکوس زنده

کار کردن با حالت Live Focus یا فوکوس زنده در گوشی‌های گلکسی سامسونگ بسیار آسان و ساده است، در واقع تنها کافیست بر روی سوژه مورد نظر در صفحه نمایش ضربه‌ای آرام بزنید تا تصویر پس‌زمینه آن تار شود، پس از آن می‌توانید میزان تاری و وضوح پس‌زمینه را به مقدار مورد علاقه خود تنظیم کنید. این تنظیمات را حتی پس از گرفتن عکس هم می‌توانید انجام دهید.

با وجود آسان بودن کار با Live Focus اما عملکرد و نتیجه آن خیره‌کننده و چشم‌نواز است. به خصوص برای عکس‌های پروفایل که با تمرکز بر روی چشمان سوژه می‌توانید عکس‌هایی زیبا، جذاب و گیرا به ثبت برسانید.

ویرایش عکس

بعد از اینکه عکس‌ها را گرفتید و تصویر نهایی خود را از میان چندین عکس ثبت شده، گزینش کردید نوبت به ادیت یا ویرایش عکس می‌رسد. در این مرحله می‌توانید با تغییر میزان نور، روشنایی، رنگ و کنتراست به حالت مورد علاقه خود برسید. همچنین در صورت علاقه می‌توانید با اضافه کردن فیلترهای جذاب به زیبایی عکس خود بیفزایید.

این تغییرات را می‌توانید با اپلیکیشن‌های مخصوص ویرایش عکس مثل Snapseed و یا تنظیمات داخل گالری گوشی‌های گلکسی سامسونگ انجام دهید.

حالا دیگر عکس پروفایل شما آماده است و می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.