به گزارش اکونا پرس،

تلویزیون‌های Neo QLED که شامل مدل‌های 4K و 8K می‌شود، با ارائه نوآوری‌های جدید، تحول بزرگی در عرصه سرگرمی‌های خانگی رقم زده است.

این سری از تلویزیون‌های جدید سامسونگ با طراحی Infinity One عرضه شده که تقریبا بدون حاشیه است و تجربه‌ای فراگیر را در یک طراحی زیبا ارائه می‌دهد. همچنین فناوری Object Tracking Sound (OTS) Pro می‌تواند سوژه صدا را رهگیری کرده و SpaceFit Sound هم با تحلیل محیط نصب تلویزیون و خروجی‌ها، بهترین صدا را متناسب با محیط کاربر تولید می‌کند.  

تلویزیون‌های Neo QLED با تجهیز به سیستم عامل اختصاصی و تحسین‌شده تایزن سامسونگ قابلیت‌های هوشمندی مثل Samsung Health را با تمام ویژگی‌های جدید آن به کاربران ارائه می‌دهد.

در ادامه برخی از واکنش‌ها و نظرات رسانه‌‌ای در مورد تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ را مرور می‌کنیم.

مجله فوربس

مجله فوربس پس از بررسی تلویزیون ۶۵ اینچی QN90A سامسونگ، توانایی پردازش جزئیات تصاویر سه‌بعدی و ارائه تجربه عالی از بازی‌های ویدئویی در این تلویزیون را مورد ستایش قرار داد و بالاترین امتیازات را در بررسی یک تلویزیون به QN90A اختصاص داد.

این رسانه در مورد این مدل از تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ نوشت: «ارتقای کیفیت تصویر در مدل QN90A بسیار عالی و بدون ایجاد اختلال در روند تماشای تصویر انجام می‌شود. جذابیت تصویر در زمان بازی روی تلویزیون QN65QN90A شما را حیرت‌زده می‌کند».

TechRadar 

وبسایت TechRadar که یکی از رسانه‌های مرجع در زمینه ارائه مشاوره و راهنمای خرید است، ضمن تحسین فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون Neo QLED سامسونگ، در بررسی‌های خود پنج ستاره به مدل QN95A اعطا کرده و آن را انتخاب ویژه سردبیر خوانده است.

به گفته این وبسایت نخستین تلاش سامسونگ در ارائه منبع نور جدید در تلویزیون‌های Neo QLED موفقیت چشمگیری را به همراه داشته است. 

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ برای اولین بار از منبع نور جدیدی استفاده می‌کند که با دقت بالا و توسط فناوری ماتریس کوانتومی و پردازنده Neo Quantum کنترل می‌شود. سامسونگ، Quantum Mini LED را به شکلی طراحی کرده که ارتفاع آن یک چهلم ال‌ای‌دی‌های معمولی است و به جای استفاده از یک لنز برای پخش کردن نور، در کنار یک بسته از ال‌ای‌دی‌های ثابت، در Quantum Mini LED از آرایه‌هایی بسیار باریک استفاده شده که تعداد بسیار زیادی ال‌ای‌دی در آن گنجانده شده است. فناوری ماتریس کوانتوم امکان کنترل فوق دقیق بسته‌های فشرده ال‌ای‌دی را فراهم کرده و تصویر را به شکل دلخواه بیننده در اختیار او می‌گذارد.

Techaeris

وبسایت تخصصی techaeris که در حوزه فناوری و بررسی محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند پس از بررسی مدل QN800A 8K از سری Neo QLED این تلویزیون را به دلیل «کیفیت تصویر خیره‌کننده» و ویژگی‌های هوشمندش مورد تمجید و ستایش قرار داد. 

به گفته این رسانه فناوری Multi-View تلویزیون‌های Neo QLED به خصوص برای گیمرها کاربردی و مفید است چرا که علاوه بر استفاده از کیفیت تصویر عالی و پردازش سریع آن، می‌توانند از روش‌های جدیدی برای بازی در سطوح دشوار بهره ببرند.

مجله ویدئو 

مجله معتبر ویدئو آلمان دیگر رسانه‌ تخصصی است که یکی از مدل‌های تلویزیون Neo QLED سامسونگ را بررسی کرده است. این مجله در بررسی مدل QN900A 8K امتیاز ۹۶۶ را به این تلویزیون اختصاص داده که بالاترین امتیازی است که یک تلویزیون توانسته از این مجله دریافت کند.

به گفته این رسانه «سامسونگ بارها ثابت کرده که هنوز هم می‌توان با ارتقا فناوری و ابداعات استادانه به سطح بالایی از کیفیت دست پیدا کرد».

تیم بررسی مجله ویدئو، اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را در نرخ کنتراست چشمگیر، رنگ سیاه بسیار تیره، روشنایی بالا و نوردهی نقطه‌ای بسیار دقیق عنوان کرده‌اند که دلیل آنها استفاده از فناوری Micro LED در این محصول جدید سامسونگ است. علاوه بر این موارد این گزارش طراحی بسیار زیبا و نوآوری‌های متعدد این سری از محصولات سامسونگ را تحسین کرده و Neo QLED را به عنوان «تلویزیون مرجع» برای سنجش دیگر محصولات این صنعت انتخاب کرده است.