به گزارش اکونا پرس،

یکی از فناوری‌هایی که باعث افزایش چشمگیر بهداشت ظروف می­شود تکنولوژی بخار است. با بخارآب می‌توان میکروب‌ها، آلودگی‌ها و مواد حساسیت‌زا را از بین برد و مصرف مواد شیمیایی را کاهش داد. این در حالی است که مراحل شست‌وشو نیز با سرعت و قدرت بیشتری انجام می‌شود و درنتیجه علاوه بر تمیزی ظروف آب و برق کمتری نیز مصرف می‌شود. همین سبب شده تا برندهای مطرح جهان در حوزه لوازم‌خانگی از این تکنولوژی بهره بگیرند. ازجمله‌ی این برندها باید به ال‌جی اشاره کرد.

شرکت نوآور ال‌جی در ماشین لباسشویی، استایلر و ماشین‌های ظرف‌شویی خود از سیستم بخار برای تمیز و ضدعفونی کردن لباس و ظروف بهره گرفته است. فناوری مورداستفاده توسط ال‌جی True Steam نام دارد که در ادامه به جزییات و روش عملکرد آن در ماشین ظرف‌شویی این برند کره‌ای پرداخته می­شود.

فناوری TrueSteam در ماشین ظرف‌شویی ال‌جی چیست؟

فناوری TrueSteam که در لغت به معنای «بخار واقعی» است، همان‌طور که از نامش کاملاً مشخص است با کمک بخارآب داغ کار می‌کند. به این صورت که بخار را به‌صورت بسیار قدرتمند ولی ملایم در فضای درونی ماشین ظرف‌شویی اسپری می‌کند و حرارت بالای بخار سبب از بین رفتن تمامی لکه‌ها، چربی‌ها و حتی پاک شدن مواد غذایی خشک‌شده و سوخته از سطح ظروف می‌شود.

به این معنی که با فناوری بخار دیگر لازم نیست قبل از قرار دادن ظروف درون ماشین ظرف‌شویی، مواد غذایی چسبیده به ظروف را با سیم‌ظرفشویی بسابید تا پاک شود. چون بخار در طول مراحل شست‌وشو آن‌ها را به‌طور کامل برطرف و تمیز می‌کند. به این صورت که این فناوری ابتدا با یک گزینه به نام پیش‌بخار (Pre-Steam) بالطافت کامل، مواد غذایی چسبیده به سطح ظرف‌ها را از بین می‌برد. سپس مرحله‌ی اصلی بخار پاشی را آغاز می‌کند.

بخار قوی با اسپری ملایم آب، علاوه بر تمیز کردن کامل ظرف‌های شکننده باعث حفظ ایمنی و سالم ماندن آن‌ها هم می‌شود.

به‌طورکلی، فناوری TrueSteam ال‌جی توانایی تمیز و ضدعفونی کردن تمامی مدل‌های مختلف ظرف‌ها از لوازم ظریف آشپزخانه گرفته تا قابلمه‌ها و تابه‌های استیل را دارد. چون از فشارقوی برای انتشار بخار استفاده نمی‌شود و درنتیجه، ظروف شیشه‌ای، ظریف و شکننده در معرض هیچ خطری قرار نمی‌گیرند.

این تکنولوژی همچنین در آخرین مرحله‌ی چرخه‌ی شست‌وشو از قابلیتی به نام SteamClean استفاده می‌کند تا از لک افتادن ظروف و جا ماندن رد آب روی آن‌ها پیشگیری کند. این‌یکی از بهترین ویژگی‌ها برای ماشین ظرف‌شویی است زیرا در مدل‌های معمولی ظرف‌شویی‌ها اغلب لکه‌های آب روی ظرف‌ها می‌ماند که خوشایند نیست.

دمای بخارآب در ماشین ظرف‌شویی ال‌جی چقدر است؟

™TrueSteam یکی از مؤثرترین راه‌ها برای از بین بردن میکروب‌ها است.ال‌جی، به واسطه فناوری TrueSteam و تولید و نشر بخارآب خالص با دمای 100 درجه سانتی­گراد نه تنها 99.9 درصد آلرژن‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به‌طور کامل از بین می­برد، بلکه بقایای مواد آلرژی‌زای مرده را نیز از بین می‌برد.

ماشین‌های ظرفشویی مبتکرانه LG QuadWash برای نتایج بهتر و کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب، علاوه بر تکنولوژی TrueSteam، برخلاف نمونه‌های مرسوم با دو بازوی اسپری، تکنولوژی نظافت با ۴ بازوی اسپری آب را به خدمت گرفته تا به‌سرعت آب را به تمام سطوح همه ظروف موجود در ماشین برساند. همچنین برای نتیجه بهتر، این بازوها از نوع Multi-Motion بوده و هم‌زمان با پخش آب، به شکل چرخشی به جلو و عقب هم حرکت می‌کنند تا آب را با فشار روی ظروف اسپری کنند.

درنهایت باید بگوییم که TrueSteam ال‌جی یک فناوری قدرتمند و درعین‌حال ملایم برای تمیز و ضدعفونی کردن ظروف با کمترین میزان رسوب لکه‌های آب است. این تکنولوژی، ظروفی تمیز و درخشان‌تر از حالت شست‌وشوی نرمال را به شما تحویل می‌دهد و در مقایسه با مدل‌های معمولی، لکه‌های آب را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.