به گزارش اکونا پرس،

ایسوس به عنوان برترین تولیدکننده مادربرد در جهان، از خانواده Z690 مدل‌های مختلفی با توجه به سلایق گوناگون مصرف‌کننده‌ها همچون فیزیک ظاهری، قدرت و عملکرد و استفاده از سیستم کولینگ‌های سنتی و نسل جدید کولینگ‌های مایع معرفی کرده است. اکنون قصد داریم از جدیدترین مادربردهای سری B660 که قابلیت پشتیبانی از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل را دارا می‌باشند، پرده برداریم.

برترین برند مادربرد در جهان، سبد این مدل را با 15 مادربرد تکمیل نموده تا تمامی نیازهای کاربران را با تنوع عالی کالا برآورده کند. در ادامه با معرفی چند مدل از این سری همراه شما خواهیم بود.

 

وارث قدرتمند پرچمداران 

مادربرد ROG Strix B660-F Gaming WiFi در ابعاد استاندارد ATX، با مدار تغذیه 16+1 فاز، آماده ارائه بالاترین قدرت پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل می‌باشد. در این مادربرد همچنین اسلات‌های پرسرعت PCIe 5.0 x16 در کنار پشتیبانی از آخرین نسل رم‌ها یعنی DDR5 قرار گرفته‌اند.

درگاه‌های متعدد ارتباطی M.2 به همراه هیت‌سینک‌های I/O shield، VRM مجهز به هیت‌سینک‌ پیشرفته و طراحی چشم‌نواز نیز از دیگر ویژگی‌های این مادربرد به شمار می‌رود. وجود کانکتور‌های 4 پین متعدد جهت اتصال فن‌های مختلف و همچنین خنک کننده‌های مایع لوپ بسته یا همان AIO، در کنار پشتیبانی کامل از قابلیت Aura Sync از نکات برجسته این مادربرد بشمار می‌آید. ایسوس برای کارت صدا در این مادربرد از چیپست بالارده SupremeFX ALC4080 استفاده کرده است تا همه نیازها را از گیمینگ گرفته تا موزیک و فیلم پاسخ دهد و با استفاده از Savitech SV3H712 DAC شما می‌توانید با بهره‌گیری از هدست‌های گیمینگ روز دنیا، غرق در محیط‌های بازی و فیلم شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته و مهم مادربرد ROG Strix B660-F Gaming WiFi، پشتیبانی کامل از اخرین نسل ارتباطی یا همان WiFi 6 می‌باشد. همچنین ایسوس روی این مادربرد درگاه ارتباطیUSB 3.2  نسل 2 و پورت Thunderbolt 4 قرار داده است.

 

کوچک اما قدرتمند

مادربرد ROG Strix B660-I Gaming WiFi در ابعاد Mini-ITX طراحی شده تا در استفاده در بهترین سیستم‌های گیمینگ روز دنیا کاربران را یاری دهد. ایسوس به عنوان برند شماره یک گیمینگ در جهان، در این ابعاد کوچک قابلیت‌های متنوعی همچون، پشتیبانی از رم‌های DDR5، WiFi 6 ، و دو اسلات M.2 از نوع PCIe 4.0 قرار داده است.

با توجه به اینکه از این مادربرد قرار است در کیس‌های با حجم کوچک‌تر استفاده شود، ایسوس خیالتان را بابت خنک ماندن آن با استفاده از هیت‌سینک‌های بزرگی که روی اسلات‌های M.2 و VRM تعبیه کرده و سه هدر فن PWM جهت استفاده از خنک کننده‌های بادی قرار داده، راحت کرده است.

 

در گیمینگ بالاتر از سفیدی رنگی نیست...

مادربرد ROG STRIX B660-A Gaming WiFi D4 برای گیمرهای اقتصادی با هدف پشتیبانی کامل از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل طراحی شده است. این مادربرد به مدار تغذیه 12+1 فاز در کنار اسلات PCIe 5.0 x16 برای پشتیبانی از نسل جدید کارت گرافیک‌ها و 3 اسلات M.2 مجهز شده است. ایسوس به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه کولینک مادربرد، در مادربرد ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4 نیز از هیت‌سینک‌های بزرگی برای VRM و I/O shield برای اسلات‌های M.2 بهره گرفته است. این مادربرد همچنین قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 با فرکانس 5333MHz، USB Type-C، آخرین نسل ارتباطی یا همان WiFi 6، پورت لن 2.5Gb و هدر تاندربولت را دارا می‌باشد.

با توجه به کمبود رم‌های DDR5 و قیمت بالای این رم‌ها، قرارگیری رم‌های DDR4 و توجه به آن‌ها در این سری محصولات، هوشمندی این غول گیمینگ تایوانی را یه کاربران نشان می‌دهد

 

اقتصادی در لباس پرچمدار

یکی از ویژگی‌های بارز مادربردهای ROG ایسوس، محوریت گیمینگ آنها می‌باشد. این مادربردها در کنار قدرت بالا، مصرف انرژی بهینه‌ای نیز دارند. ایسوس این افتخار را دارد با معرفی نسل جدید مادربردهای B660، باز هم در کنار مصرف انرژی پایین، عملکرد استثنایی خود در گیمینگ را به رخ حریفان بکشد. به طور مثال در تست‌هایی که با کارت گرافیک‌های مختلف از جمله NVIDIA GeForce RTX 3070 و AMD Radeon RX 5600XT انجام گرفته است، به ترتیب شاهد 27.9% و 35.7% مصرف برق پایین‌تر بوده‌ایم که این امر در نهایت به افزایش طول عمر مفید قطعات منجر خواهد گردید.

روی هم رفته این نسل از مادربردهای ایسوس، با دارا بودن قابلیت ارتقا عملکرد یا به اختصار APE، امکان کاهش مصرف برق در هنگام لود کامل نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل را دارا می‌باشند به طوری که در بنچمارک‌هایی که گرفته شده است، شاهد 10.7% کاهش مصرف بوده‌ایم. پس اگر به دنبال استفاده از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل هستید اما نمی‌خواهید در حد پرچمداران هزینه کنید، مادربردهای B660 ایسوس در کنار شما خواهند بود.