فناوری UVnano می‌تواند تا 99.9 درصد باکتری‌های مضر مثل ای‌کولی، استاف و سودوموناس آئروژینوزا که عامل بیماری ذات‌الریه است را از بین ببرد. این فناوری در قسمت خروجی آب‌سردکن تعبیه شده تا هرگونه اجتماع باکتری‌ها در نازل آب سردکن یخچال را از بین ببرید و این اطمینان را به فرد بدهد که آب نوشیدنی او کاملاً تمیز و عاری از هرگونه عامل بیماری‌زاست.

ال‌جی اولین بار در سال 2017 میلادی فناوری تصفیه آب با اشعه UV را برای از بین بردن باکتری‌ها عرضه کرد، اما یخچال‌های سایدبای‌اسید InstaView Door-in-Door  که در حال حاضر در بازارهای ایالات متحده عرضه می­شود، اولین مدل یخچال مجهز به این فناوری می­باشد. ال‌جی همچنین در سال گذشته‌، بار دیگر از این فناوری در محصولی متفاوت یعنی ایرباد  Tone Free FP9-FP8  استفاده کرد. به موجب این فناوری که در کیف شارژ ایرباد تعبیه شده است، تمامی آلودگی‌ها و باکتری‌های فضای داخلی قاب شارژ و ایرباد به طور کامل ضدعفونی و تمیز می‌شوند. این بار از این تکنولوژی در یخچال‌های InstaView استفاده کرده است.

یخچال‌های اینستاویو ال‌جی که مجهز به  فناوری UVnano هستند از نظر طراحی با مدل‌های معمولی این سری تفاوت‌هایی دارند. به طور مثال، پنل شیشه­ای این یخچال‌ها حدود 23 درصد بزرگ‌تر از سری­های قبلی خود است که با دو بار ضربه زدن روی این شیشه می‌توانید محتویات بیشتری از داخل یخچال را ببینید. مزیت اصلی اینستاویو این است که بدون باز کردن درب یخچال می‌توان داخل آن را دید و بدین ترتیب از هدررفت هوای سرد پیشگیری کرد و درنتیجه در مصرف انرژی صرفه­جویی کرد.

از دیگر قابلیت‌های یخچال جدید ال‌جی مجهز به فناوری UVnano که برای ضدعفونی خروجی آب سردکن کاربرد دارد باید به فناوری Hygiene Fresh اشاره کرد که به طور همزمان فضای داخلی یخچال را ضدعفونی می‌کند. این فناوری قابلیت حذف و از بین بردن 99.99% باکتری‌ها را دارد و با تکیه بر یک سیستم پنج مرحله‌ای به ضدعفونی کردن و بو زدایی می‌پردازد. به لطف این فناوری، میوه‌ها، سبزیجات و دیگر مواد غذایی موجود در طبقه‌های مختلف یخچال ، کمتر در معرض فساد، کپک زدن و آلوده شدن به انواع باکتری‌ها قرار دارند. در نتیجه‌ی این امر نیز برای مدت زمان طولانی‌تری سالم و تازه می‌مانند.

همچنین بد نیست به فناوری LINEAR Cooling در یخچال‌های اینستاویو ال‌جی اشاره کنیم. این فناوری نوسانات دما را به حداقل می‌رساند و با کنترل دقیق‌تر دما از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال پیشگیری می‌کند.

یخچال جدید InstaView Door-in-Door ال‌جی که به فناوری UVnano مجهز است در واقع نمادی از تعهد این شرکت برای ارائه‌ی سطح زندگی آسان‌تر و ارتقا سطح بهداشت می­باشد. شرکت ال‌جی سال‌هاست که تعهد و هدف اصلی خود را بر نوآوری و ارائه‌ی فناوری‌های جدید متمرکز کرده تا سبک زندگی بهتر و سلامت بیشتری را برای کاربران رقم بزند.