به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، این خبر با تاکیدبر اینکه شرکت مخابرات یکی از ستون‌های اصلی در توسعه شبکه ملی اطلاعات است می افزاید: در این طرح ،مخابرات نقش کلیدی و حیاتی دارد. بنابراین تعامل و همراهی میان شرکت مخابرات و سازمان های خدماتی دیگر به ویژه شهرداری ها و استانداری ها برای رفع موانع موجود موثر است .
این خبر با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه متوازن بخش های مختلف اقتصادی کشور است می افزاید :
توسعه فیبرنوری یکی از برنامه‌های شرکت مخابرات ایران وفراهم کردن زیرساخت‌ها به هماهنگی و همراهی دیگر بخش ها نیاز دارد تا
شبکه ملی اطلاعات نیز در دوره زمانی کوتاهی به نتیجه برسد و تکمیل شود، چرا که تنها نمی توان به فناوری‌های گذشته اتکا شود و باید فناوری و زیرساخت‌هاتوسعه یابند .
همچنین این خبر می افزاید : در شرایط کنونی تمامی شرکت‌های مخابراتی بر بستر تلفن ثابت گسترش پیدا می‌کنند؛ شرکت‌های FCP ،ADSL و VDSL هم روی سیم مسی سرویس می‌دهند؛ از همین رو اگرتوسعه فیبر نوری داخل شهری و نیز توسعه شبکه تلفن همراه متوقف شود ارائه خدمات از سوی این شرکت‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود.
در پایان این خبر آمده : اگر تصمیمات راهبری و کلیدی به‌موقع گرفته نشود و مانع تراشی های شهرداری ها از بین نرود و مجوز های لازم برای توسعه پروژه های فیبر نوری صادر نشود در ارتباطات کشور اختلالات بسیار خواهیم داشت بنابراین امیدواریم با تصمیمات فوری، مدبرانه، دلسوزانه و همدلانه از سوی نهادهای مربوطه بتوانیم شاهد پیشرفت در ارتباطات کشور باشیم .