سیستم تلفن ویپ یک سیستم ارتباطی ای به حساب می آید که از رایانه، تلفن هوشمند، تلفن های VoIP یا مرورگرهای دارای WebRTC به منظور برقراری تماس های تلفنی و انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کند. این کار را با استفاده از اتصال به اینترنت انجام می دهد. این تلفن با یک تلفن سنتی که به آن تلفن ثابت نیز می گویند، در نحوه ارسال اطلاعات و داده ها متفاوت خواهد بود.

تلفن های ثابت از سیم های مسی برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. از جانبی دیگر، VoIP از اتصال اینترنت پهن باند برای انتقال داده ها استفاده خواهد کرد. داده ها از داده های آنالوگ اصلی تبدیل می شوند، به عنوان داده های دیجیتالی منتقل می شوند و در نهایت به سیگنال آنالوگ تبدیل خواهند شد تا بتوانید آنچه گفته می شود را درک کنید.

سیستم های VoIP اغلب راه حل های اداری جامعی به حساب می آیند که پست صوتی، ضبط تماس، شناسه تماس گیرنده سفارشی و ویژگی های پست صوتی به متن را ارائه می دهند. بسیاری از دفاتر، از فناوری ویپ برای ایجاد یک سیستم ارتباطی یکپارچه برای دفتر خود استفاده خواهند کرد تا ارتباط تیم ها با مشتریان و بین خود را آسان کنند.

SIP در مقابل VoIP

SIP و VoIP دو کلمه مخفف هستند که هنگام بررسی سیستم های تلفنی مشاهده خواهید کرد.SIP  که مخفف عبارت session initiation protocol بوده، فناوری ای به حساب می آید که بسیاری از جلسات VoIP را تسهیل خواهد کرد. این یک پروتکل ارتباطی منبع باز بوده که بین دو نقطه سریع انجام می شود. در نهایت تعدادی از انتقال داده ‌های مورد نظر از جمله صدا، اشتراک‌گذاری فایل، پیام رسانی فوری، کنفرانس ویدئویی و جلسات چندرسانه ای را فعال می‌ کند.

ویپ از نظر فنی فقط جزء صوتی قابلیت های سیستمی به حساب می آید. این پروتکلی است که امکان برقراری تماس های تلفنی صوتی را از طریق اتصال به اینترنت فراهم خواهد کرد. در واقع این ویژگی به یک تلفن VoIP تخصصی محدود نمی شود و شما می توانید با استفاده از یک رایانه یا دستگاه تلفن همراه با اتصال به اینترنت تماس بگیرید.

فناوری VoIP می ‌تواند مستقل از سیستم‌ های SIP جامع ‌تر وجود داشته باشد، در صورتی که تنها چیزی که نیاز دارید قابلیت های تماس تلفنی است. هنگامی که به سایر توانایی های اشتراک گذاری داده نیاز داشته باشید، به یک سیستم SIP نیاز دارید. با این حال، بازار اغلب به راه حل های جامع تری به عنوان راه حل های VoIP اشاره می کند که باعث سردرگمی مصرف کنندگان نیز می شود.

 

22

 

نحوه انتخاب بهترین ارائه دهنده تلفن ویپ

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات VoIP در بازار وجود دارند که برای کسب و کار شما رقابت می کنند. تشخیص اینکه کدام سرویس VoIP برای شما بهترین است شاید سخت باشد. حتی برخی از ارائه دهندگان VoIP رایگان وجود دارند که می توانید از آنها خدمات دریافت کنید؛ در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در بهترین خدمات تلفن VoIP به دنبال آن ها باشید:

قیمت

شما می خواهید راه حل ارزان تری نسبت به خطوط آنالوگ داشته باشید و بتوانید تمام زنگ ها و سوت هایی را که برای اجرای موفقیت آمیز تجارت خود نیاز دارید به شما ارائه دهد. در همان زمان، هنگام در نظر گرفتن برنامه‌ها، به ویژگی‌هایی که در هر سطح ارائه می‌شود نگاه کنید. متوجه خواهید شد که اکثر برنامه های اساسی، که کم هزینه ترین هستند، کمترین ویژگی ها را دارند. ممکن است مجبور شوید برای به دست آوردن آنچه می خواهید هزینه بیشتری بپردازید.

کیفیت تماس و زمان کار

شما نمی‌خواهید با ارائه دهنده ‌ای قرارداد ببندید که مکرراً تماس ها را قطع می کند یا در خط دچار عصبانیت می‌شود. بسیاری از ارائه دهندگان تضمین 99.99٪ آپتایم ارائه می دهند. این باید به شما اطمینان دهد که فناوری آنها در برابر استفاده روزانه که از آن استفاده می کنید مقاومت می کند.

پشتیبانی مشتری

در حالی که اکثر ارائه دهندگان VoIP پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می دهند، برخی فقط در ساعات کاری آن را ارائه خواهند داد. دیگران برای پشتیبانی تلفن ویپ هزینه اضافی دریافت می کنند. نیازهای کسب و کار خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است.

شماره های رایگان

هر شرکتی به این ویژگی یعنی شماره های رایگان نیاز ندارد، اما اگر این چیزی است که برای شما مهم است، مطمئن شوید که ارائه دهندگانی که در نظر دارید آن را ارائه می دهند.

33

ویژگی های محبوب خدماتی تلفن ویپ

ویژگی های کلیدی تلفن VoIP که هنگام انتخاب ارائه دهنده باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  1. متصدی خودکار: با استفاده از یک سیستم خودکار به منظور انتقال تماس ها به یک فرد مناسب، نیاز به پذیرش از بین می رود. یک سیستم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) می تواند بخشی از این راه حل باشد.
  2. نگه داشتن تماس: به شما امکان می دهد تا تماس‌گیرنده را در حالت انتظار قرار دهید و در این زمان بتوانید قبل از رفع نیازهای تماس‌گیرنده، مکالمه یا کار دیگری را به انجام برسانید.
  3. صف تماس: به طور خودکار تماس گیرندگان را در حالت انتظار قرار داده و یک صف لیست انتظار را به ترتیبی که تماس گیرندگان برای اولین بار تماس گرفته اند شناسایی می کند.
  4. موسیقی در انتظار: به نگه داشتن تماس‌گیرندگان برای مدت زمان طولانی‌تری در مقایسه با گوش دادن به زمان پخش خاموش در حالت انتظار کمک می‌کند.
  5. میز داغ: به کارمندان این امکان را می دهد که به هر دستگاه متصلی وارد شوند تا به پیام ها و تماس های خود دسترسی پیدا کنند.
  6. ابزار کنفرانس: امکان کنفرانس صوتی یا تصویری با کارمندان یا گروه دیگر را ایجاد خواهد کرد.
  7. نظارت بر تماس: به مدیران توانایی گوش دادن به تماس ها را به منظور اهداف آموزشی می دهد. پیامی مبنی بر اینکه "تماس برای تضمین کیفیت نظارت می شود" معمولاً در ابتدای تماس پخش خواهد شد.