برای مثال تماشای فیلم موردعلاقه‌مان در یک شب تابستانی در حیاط خانه یا منطقه‌ای تفریحی در طبیعت می‌تواند زیبایی و لذتی چند برابر داشته باشد اما نه امکان جابه‌جایی تلویزیون خانه وجود دارد و نه اندازه و کابرد آن برای فضاهای باز مناسب است. حتی در صورت مهیا ساختن چنین چیزی و چشم‌پوشی از دردسرهایش، در نهایت موقعیت دلنشین و راحتی حاصل نمی‌شود.

در این مواقع یک پروژکتور مناسب می‌تواند مشکل را حل کند. اما در بازار این محصولات آن ‌هم با این‌همه تنوع و تعدد، یافتن پروژکتوری که علاوه بر کیفیت مرغوب پخش، حمل و به‌خصوص راه‌اندازی آن راحت و آسان باشد کار ساده‌ای نیست. برای رفع این چالش بود که سامسونگ به تازگی پروژکتورهای Freestyle را طراحی و عرضه کرده است. این دستگاه تقریباً هر چیزی را که برای یک تجربه کامل سرگرمی نیاز دارید فراهم می‌کند. در ادامه می‌توانید بیشتر با قابلیت‌ها و مزیت‌های این محصول نسبتا جدید سامسونگ آشنا شوید.

Freestyle؛ پروژکتوری با قابلیت‌های کاربردی و راه‌اندازی ساده

راه‌اندازی Freestyle ساده‌تر از حد تصور است و این دقیقا همان گزینه‌ای‌ است که این محصول را ایده‌آل می‌کند. کافیست آن را روشن کرده و از طریق کابل یا وا‌ی‌فای به دستگاه موردنظر متصل شوید. این پروژکتور اندازه صفحه نمایش را بهینه می‌کند؛ سپس فوکوس خودکار را انجام می‌دهد و حتی زمانی که روی سطحی زاویه‌دار قرار می‌گیرد، تصویر را تراز می‌کند و در نهایت نمایی با کیفیت FHD (1920 x 1080) در ابعادی 30 تا 100 اینچ در اختیار شما قرار می‌دهد.

 این دستگاه از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و با نسبت کنتراست قابل قبولی (100,000:1) در محیط‌های پر نور به وضوح تصاویر کمک می‌کند. فارغ از این مهم نیست دیوار یا سطحی که می‌خواهید روی آن تصویری را نمایش دهید چه رنگی است، زیرا این دستگاه مجهز به قابلیت کالیبراسیون هوشمند است و از طریق برنامه SmartThings می‌توانید روشنایی و رنگ پروژکتور را با چند کلیک ساده روی صفحه گوشی خود تنظیم کنید. این قابلیت حتی به طور خودکار ویژگی‌های محیط شما مانند رنگ دیوار یا میزان نور را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و بدین وسیله به ایجاد یک تصویر خیره‌کننده کمک می‌کند.

بنابراین بدون محدویت زمانی و مکانی می‌توانید به تماشا و سرگرمی مشغول شوید. تطبیق‌پذیری بالای این پروژکتور نیز باعث می‌شود بدون نصب پرده یا هر عامل اضافی دیگری، محتوای خود را پخش کنید. برای مثال می‌توانید از سطح زمین یا روی میز برای فعالیت‌های خلاقانه کودکان برنامه‌هایی پخش کنید و یا حتی برای موارد کاری از آن استفاده کنید. این محصول به بلوتوث (BT5.2) و وای‌فای (WiFi5) نیز مجهز است و دستگاه‌های خود را می‌توانید از طریق وای‌فای به پروژکتور متصل کنید؛ برای مثال محتوای گوشی خود را از این طریق در ابعاد دلخواه خود Miror کنید یا حتی از طریق قابلیت DeX گلکسی خود، بهره‌وری‌تان را بالا ببرید. بلوتوث نیز برای اتصال لوازم جانی نظیر ساندبار می‌تواند تجربه بهتری حین تماشا و بازی ارئه دهد.

از مزایای دیگر این دستگاه، قابلیت Samsung Smart TV است؛ این پروژکتور همانند یک تلویزیون هوشمند در خدمت شماست و توسط آن به‌سادگی می‌توانید به برنامه های موردعلاقه خود دسترسی داشته باشید، به لیست پخش منتخب خود گوش دهید یا از دستیارهای صوتی مانند بیکسبی و الکسا استفاده کنید. برای مثال یک فیلم پخش کنید و حین تماشا آن را متوقف کنید و یا فهرست موسیقی‌های خود را شروع کنید و با صدای خود از قطعه‌های گوناگون آن لیست گذر کنید. 

از قابلیت‌های دیگری که این پروژکتور را متمایز می‌کند Digital Keystone یا به اصطلاح تراز دیجیتالی است؛ این قابلیت می‌تواند حتی مواقعی که پروژکتور روی سطح ثابتی نیست نیز تصویر مربعی واضحی به شما ارائه دهد. همچنین هنگامی که سطح دارای شیب یا زاویه‌ای خاص است نیز این دستگاه از طریق قابلیت Digital Keystone تصویر پخش‌شده را تراز می‌کند

این تنها یک پروژکتور نیست

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید دیگر پخش فیلم و تصویر به‌ تنهایی کیفیت پروژکتور را مشخص نمی‌کند. Freestyle نه تنها یک سینمای جیبی است و می‌توانید آن‌ را به‌راحتی جابه‌جا کنید بلکه قابلیت‌هایی دارد که این محصول را به چیزی فراتر از یک پروژکتور تبدیل می‌کند.

اولین مورد از این لیست، بلندگوهای هوشمند آن است؛ این پروژکتور همانند یک اسپیکر قابل حمل می‌تواند همراه شما باشد؛ بلندگوهای آن با فناوری 360 درجه صدا را در هر جهتی پخش می‌کند. در بالای دستگاه نیز کلید‌‌های لمسی نیز تعبیه شده است که به شما امکان می‌دهد میزان صدا را بدون ریموت کنترل تنظیم کنید. مورد بعدی نورپردازی این دستگاه است؛ Freestyle می‌تواند همچون یک چراغ رنگی نیز به زیبایی هرچه بیشتر اتاق و منزل شما بیفزاید و هنگام خواب یا حتی مطالعه به‌ راحتی میزان نور آن را تنظیم کنید. همچنین با این محصول می‌توانید یک پنجره زیبا با منظره دلخواه خود در فضای اتاق ایجاد کنید و از این طریق نیز زیبایی فضای خانه خود را با سلیقه خوب‌تان تکمیل کنید. حتی هنگامی که جشنی در خانه برگزار کرده‌اید می‌توانید پیام تبریک یا عبارتی متناسب با جشن را همانند تابلوهای نئونی روی دیوار خود تنظیم کنید.

طراحی و ابزارهایی برای تجربه همه‌جانبه

پروژکتور Freestyle سامسونگ با در نظر گرفتن قابلیت حمل طراحی شده است؛ اندازه جمع‌وجور و همچنین فرم استوانه‌ای این دستگاه که وزنی زیر یک کیلوگرم دارد (800 گرم) گواه بر این موضوع است. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید آن را بردارید و بدون هیچ زحمتی در کوله پشتی خود بیندازید و به هرجا که می‌خواهید ببرید؛ دقیقا مانند یک قوطی کنسرو. این پروژکتور بر روی یک پایه گهواره‌ای محکم تکیه کرده است که امکان چرخش 180 درجه‌ای در محور عمودی را مهیا می‌کند؛ این زاویه دید گسترده می‌تواند به آسانی تصاویر دلخواه شما را روی هر سطحی حتی سقف خانه نیز پخش کند. Freestyle با اینکه برای استفاده با پریز برق در نظر گرفته شده است، اما شما می‌توانید توسط پاوربانک‌های سازگار (50W/20V) نیز آن را برای استفاده در فضای باز آماده کنید.

در پایین دستگاه نیز یک بلندگوی پسیو تعبیه شده است. این سیستم که به بلندگوی غیرفعال نیز معروف است در واقع یک بلندگوی بدون آهن‌ربا است که با بیرون راندن هوای محبوس در دستگاه، باعث تقویت صدای باس هنگام پخش صدا می‌شود. این دستگاه همچنین به یک درگاه USB-C و یک درگاه Micro HDMI برای اتصال کنسول‌های مختلف مجهز شده است و در کنار آن‌ها یک کلید برای خاموش و روشن کردن میکروفون نیز وجود دارد. این دستگاه یک ریموت‌کنترل هوشمند نیز به‌همراه دارد که استفاده از قابلیت‌های آن را بسیار آسان می‌کند و افزون بر این یک درپوش محافظ نیز لنز دستگاه را از هر آسیبی در امان نگاه می‌دارد.