داوود رحمانی مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی سهند در گفتگو با اکوناپرس در خصوص افزایش تعرفه واردات تایر گفت: این موضوع به جد دنبال می شود و موافقت هایی را هم به دنبال داشته، اصلاح و تصویب آیین نامه نیز صورت گرفته، مسلما افزایش تعرفه واردات به نفع صنعت داخلی بوده و باید با این موضوع موافقت به عمل آید. 

وی ادامه داد: صنایع لاستیکی سهند روزهای خوبی را در پیش دارد، شرکت توانسته میزان مشتری های خود را با رشد رو به رو نماید، به گونه ای که تعداد مشتری های ما از 200 مشتری به 800 مشتری رسیده است. این رویه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: شرکت صنایع لاستیکی سهند در سال 96 توانست مطالبات خود را به اندازه 37 درصد با کاهش رو به رو نماید، این موضوع منجر به کاهش هزینه های مالی شرکت خواهد شد، مانده حساب های دریافتنی تجاری با تشکیل کمیته حسابرسی تغییر یافت.

وی بیان داشت: خرید و نصب دو دستگاه جرتقیل در سال 96 اتفاق افتاد، همچنین افزایش ظرفیت میزان قطعات به اندازه 50 درصد نیز اتفاق خواهد افتاد، از طرفی نیز گسترش بازارهای فروش محصولات و همچنین صادرات توسعه یافته و در کنار آن تنوع محصولات نیز از جمله برنامه هایی است که شرکت صنایع لاستیکی سهند آن را عملیاتی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع لاستیکی سهند با اشاره به برنامه ها و اقدامات شرکت در سال 96 گفت: مصرف منجیدهای داخلی، حذف واسطه ها از خرید مواد اولیه، خرید مواد اولیه در بورس کالا به کمترین قیمت، اتمام ساختمان توزین و خمیر سازی و تولید تسمه نقاله استیل کرد از اقدامات این شرکت در سال 96 به حساب می آید.

وی تاکید کرد: ما به سمت تکنولوژی روز دنیا خواهیم رفت، مقدمات این کار هم چیده شده و برنامه های آن نیز در دستور کار قرار دارد، طراحی و فرمولاسیون قطعات لاستیکی موردنیاز، سازمان دهی انبارها و ... نیز مورد توجه هیئت مدیره شرکت صنایع لاستیکی سهند به حساب می آید.

وی در مورد قرارداد این مجموعه برای تولید تسمه نقاله نیز تصریح کرد: قرارداد 60 میلیارد ریالی فروش تسمه نقاله در سهند برای اولین بار بسته شد، این قرارداد در سال 96 منعقد شد اما تاثیرات آن در صورت های مالی سال 96 منعکس نشد؛ این قرارداد که جزو قراردادهای بسیار خوب مجموعه سهند به حساب می آید، تاثیر آن در درآمد فروش سال جاری یعنی سال 97 نشان داده می شود.

وی خبر داد: قراردادهای خوبی برای سایر تولیدات نیز دنبال می شود که در صورتی که منعقد شود قطعا به اطلاع خواهد رسید. رشد تولید در سال 96 اتفاق افتاده و این رویه در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.