به گزارش اکونا پرس،

علی رستمی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی املاح ایران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بازار این شرکت در کشور و خاورمیانه گفت: این شرکت تنها تولید کننده سولفات پتاسیم و سدیم در ایران و منطقه به لحاظ بازار به حساب می آید، معدنی املاح ایران سهم خوبی از بازار کشور و منطقه را در اختیار گرفته است، با طرح توسعه هایی که این مجموعه در اختیار دارد سهم بازار داخل به طور کل در اختیار این شرکت قرار می گیرد و از طرفی اقدام به توسعه صادرات نیز خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات این مجموعه به کشورهای همسایه خواهد بود، بازارهای افغانستان، ترکیه، امارات و... مورد توجه شرکت است، بازار صادراتی این شرکت در سال 96 بیش از 40 درصد رشد داشته و این رشد در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت. به همین جهت فروش و در نتیجه درآمد شرکت بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: درآمدهای شرکت در سال 97 رشد می کند و این مجموعه خبرهای خوب خود را به گوش سهامداران خواهد رساند، در صورتی که اقدام به صادرات بیشتر شود قطعا بازار آن مورد توجه خواهد بود، یعنی در ابتدا بازار صادراتی مشخص می شود و سپس اقدام به تولید بیشتر می کنیم.

وی در مورد طرح توسعه اراک و گرمسار تصریح کرد: طرح توسعه گرمسار تا چند ماه اتی به بهره برداری می رسد و تولیدات این طرح نیز آغاز خواهد شد، طرح توسعه اراک نیز جزو برنامه های بسیار مهم بوده که به توسعه سولفات پتاسیم و سدیم کمک بسزایی خواهد کرد. این طرح برای مجموعه معدنی املاح ایران بسیار با اهمیت بوده و توجیه آن نیز به هیئت مدیره ارائه شده است.

رستمی در خصوص نحوه تامین مالی این پروژه ها گفت: در نظر داریم تا در صورت امکان و رضایت سهامداران، بخشی از تامین مالی این طرح های توسعه را از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقدی تامین شود، همچنین در نظر داریم تا از طریق فاینانس نیز تامین مالی صورت بگیرد، البته وام از صندوق ذخیره ارزی نیز جزو گزینه های این مجموعه و هیئت مدیره بوده که در صورت امکان به آن خواهیم پرداخت.

مدیرعامل مجموعه معدنی املاح ایران در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت خاطر نشان کرد: محصولات شرکت معدنی املاح ایران باید به گونه ای باشد که بتواند سهم بازار خود را حفظ نماید، این محصولات اگر کمی گران تر به بازار عرضه شود، محصولات چینی با کیفیت کمتر جای خود را به محصولات این مجموعه خواهد داد، در نتیجه هر چند کیفیت ما بهتر است اما سهم بازار خود را از دست می دهیم. قیمت گذاری ما بسیار حساس بوده و باید همه چیز را در نظر بگیریم.

وی درباره برنامه های شرکت در سال 97 گفت: این مجموعه در نظر دارد تا به توسعه صادرات در سال 97 بپردازد، همچنین طرح های توسعه گرمسار و اراک نیز به بهره برداری خواهد رسید، در انواع طرح های دانشگاهی برای توسعه نیز شرکت خواهیم کرد، دپوی محصولات شرکت هدفمندتر و بهتر می شود، در نهایت نیز نرخ گذاری محصولات تا حد امکان رشد خواهد یافت.