ارسلان فتحی پور مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو در گفتگو با اکوناپرس در خصوص قراردادهای صادراتی شرکت بیان داشت: ما برای توسعه بازار صادراتی  مجموعه تلاش های زیادی کردیم، بازار صادراتی ما روز به روز افزایش می یابد و بازارهای منطقه را به عنوان بازارهای صادراتی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: بازار سوریه و عراق جزو بازارهایی بوده که در سال ۹۶ توسعه یافته و این رویه در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت. تلاش ما بیشتر کردن صادرات شرکت است.

فتحی پور در خصوص قرارداد با زیمنس تصریح کرد: مذاکرات ما با زیمنس به مراحل پایانی خود رسیده و می توان گفت قطعی شده است، این مذاکرات در انتظار نتیجه برجام بوده تا قطعیت یابد، مسلما با این موضوع قرارداد ما با زیمنس نیز قوت می گیرد، این قضیه به علاوه صادرات مجموعه به بهتر شدن وضعیت شرکت هر ساله کمک خواهد کرد.

فتحی پور با اشاره به وضعیت نقدینگی شرکت بیان داشت: وضعیت نقدینگی شرکت به حالت مساعد رسیده و به همین دلیل ما در پرداخت سود سهام یا مزایای کارمندان مشکلی نداریم و این در حالی است که در گذشته وضعیت شرکت بسیار نامساعد به لحاظ نقدینگی بوده است.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: تلاش ما وصول مطالبات شرکت بوده که در سال های گذشته به دلیل عدم وصول مطالبات شرکت با مشکلات نقدینگی رو به رو بود،  این مشکلات با تلاش مسئولین شرکت رفع شد و همچنین بخش عمده از مطالبات شرکت وصول شد.

فتحی پور تاکید کرد: شرکت در شرایط مساعدی قرار دارد و روز به روز پیشرفت می کند، ما به عنوان یک شرکت دانش بنیان در حوزه خود فعالیت می کنیم و از سایر رقبای خود بسیار جلو هستیم، همکاری های همه جانبه ما با شرکای داخلی و خارجی ادامه داشته و خواهد داشت، این موضوعات وضعیت شرکت را روز به روز بهتر می کند.

وی خبر داد: مجموعه ایران ترانسفو در انواع مناقصات شرکت کرده و در اکثر آن  ها موفق شده است، این مسئله نیز در مجموعه ایران ترانسفو به جد مدیریت می شود، شرکت به حفظ منافع سهامداران می اندیشد و آن را مدنظر قرار می دهد.

وی تاکید کرد: سهم شرکت ایران ترانسفو جز‌و با ارزش ترین سهام مجموعه به حساب می آید که می تواند سهامداران خود را راضی نگه دارد، اما مجموعه ایران ترانسفو به هیچ وجه به دنبال حباب قیمتی برای سهام نیست و باید این سهم مدیریت شود تا به اندازه ارزش ذاتی یا نزدیک به آن معامله شود، ما به هیچ وجه طرفدار سفته بازی بر روی سهام نیستیم و از آن حمایت نمی کنیم.

وی با اشاره به برنامه های آتی مجموعه خاطر نشان کرد: شرکت در سال مالی ۹۷ در نظر دارد تا صادرات خود را توسعه دهد این توسعه به سایر بازارهای حاشیه و کشورهای همسایه تسری می یابد، رشد بازار صادراتی از اهداف مهم این مجموعه به حساب می آید.

وی افزود: وصول مطالبات با کمترین هزینه، پیگیری پرداخت مالیات شرکت، شرکت در مناقصات و همچنین توجه به طرح های توسعه از جمله برنامه هایی است که در سال ۸۷ دنبال خواهد شد تا این مجموعه روز به روز وضعیت بهتری را تجربه نماید.

وی در پایان گفت: شرکت ایران ترانسفو با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید انواع ترانس می کند و هر محصولی که نیاز باشد توسط این مجموعه تولید خواهد شد، ما قوی تر از گذشته به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد.