عقیلی کرمانی مدیر عامل بانک خاورمیانه در گفتگو با اکوناپرس در خصوص تعداد شعب این بانک و چگونگی مدیریت آن گفت: ما برنامه ای برای افزایش تعداد شعب نداریم و بانک خاورمیانه برای اضافه کردن شعب بسیار محتاطانه عمل می کند، برای سال 97 برنامه اضافه کردن یک شعبه در تهران را داریم و برای سایر شهرستان ها برنامه ای نداریم، ما نمی خواهیم شعبه ای را ایجاد کنیم که کارایی نداشته باشد و برای ما ایجاد هزینه نماید.

وی در مورد راه اندازی شعبه مونیخ آلمان نیز گفت: در نظر داشتیم تا طی ماه آتی این شعبه را راه اندازی کنیم، اقدامات نهایی آن هم انجام شده اما ادامه مسیر و ادامه راه برای نهایی شدن آن بستگی به روابط بین المللی ایران دارد، باید ببینیم چه اتفاقاتی در این خصوص خواهد افتاد، مسلما راه برای ادامه مسیر ما مشکل تر می شود و ما باید خود  را آماده کنیم.

وی در خصوص نرخ گواهی سپرده و پیش بینی در خصوص آن گفت: به نظر می رسد، نرخ گواهی سپرده رو به افزایش بگذارد و از 16 به 18 درصد برسد، این رویه به دلیل بازار پولی اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه در خصوص نرخ سپرده های بانکی نیز بیان داشت: با توجه به نوساناتی که در بازار ارز اتفاق افتاده و پیش بینی افزایش نرخ ارز نیز می رود، به نظر می رسد نرخ سپرده نیز به همین دلیل از سوی بانک مرکزی بالاتر رود.

وی در خصوص چک های وصول نشده بانک نیز عنوان کرد: چک های وصول نشده بانک یکی پس از دیگری وصول می شوند و آن هایی هم که وصول نمی شوند با تلاش زیاد این مهم اجرایی خواهد شد، میزان مطالبات هر ساله کاهش می یابد و این به معنای روند رو به جلو بوده و یعنی اینکه چک ها، سوری نیستند.

این مقام مسئول در مورد هزینه بهای تمام شده پول در بانک خاورمیانه نیز گفت: ما تلاش زیادی برای کاهش بهای تمام شده بانک کرده ایم و در این موضوع نیز موفق بوده ایم، هزینه بهای تمام شده بانک در سه ماهه سال 97 نسبت به 96 کاهش یافته است.

عقیلی کرمانی در مورد نسبت کفایت سرمایه بانک پاسخ داد: بانک خاورمیانه اولین بانکی بوده که صورت های مالی خود را براساس استانداردهای IFRS پیاده کرده است. نسبت کفایت سرمایه در این بانک براساس مدل استاندارد بازل 3 به اندازه 13.1 درصد برآورد شده است.