به گزارش اکونا پرس،

بازار سرمایه طی یک هفته گذشته با ابهاماتی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها، اصرار بر قیمت گذاری دور از واقعیت در بورس کالا و عقب نشینی قیمت های جهانی فلزات و نفت همراه بود که این اخبار بخشی از عرضه ها و افزایش فشار فروش در گروه هایی همچون فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و معدنی ها را به دنبال داشت.

بر این اساس طی یک هفته گذشته سه صنعت هتل و رستوران ، چاپ و محصولات چوبی به ترتیب با 14.5 ، 13.1 و 12.3 درصد بازدهی مثبت در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت و رشد قرار گرفتند.

در کنار این سه صنعت ، گروه های نهاد مالی واسط، عرضه برق، گاز و بخار و محصولات کاغذی به ترتیب با 2.33، 2.88 و 2.1 درصد بازدهی منفی در صدر جدول بیشترین بازدهی منفی و کاهش قیمت قرار گرفتند.

اما در میان کل سهام شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه، نماد معاملاتی "معیار" با رشد 84 درصدی در صدر جدول بیشترین بازدهی سهام قرار گرفت. شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس که در بازار پایه فرابورس مورد داد و ستد قرار میگیرد طی هفته گذشته از قیمت 1488 ریال تا محدوده قیمتی 2800 ریال افزایش قیمت را تجربه کرد و در نهایت همانطور که عنوان شد 84 درصد بازدهی مثبت برای سهامداران و سرمایه گذاران خود به ثبت رساند.

در رتبه دوم جدول بیشترین بازدهی مثبت سهام طی یک هفته گذشته نماد معاملاتی "فسدید" با رشد 38 درصدی به چشم میخورد و در جایگاه سوم نیز نماد معاملاتی "نیرو" مربوط به شرکت نیرو سرمایه با رشد 34.97 درصدی قرار دارد.

با توجه به اطلاعات موجود ، سهام شرکت شیرین دارو با نماد معاملاتی "دشیری" با بیشترین افت قیمت بازدهی منفی 23.55 درصدی به ثبت رسانده است. نماد معاملاتی "نبورس" و "ولراز" نیز با بازدهی منفی 21.85 درصدی و 17 درصدی بیشترین افت قیمت را برای سهامداران خود رقم زدند.

به این ترتیب و با توجه به اطلاعات موجود در بازار سرمایه طی یک هفته گذشته بیشترین نوسانات و بازدهی های مثبت و منفی مربوط به سهام بازار پایه فرابورس بوده است.