محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل سرمایه گذاری البرز در گفتگو با اکوناپرس در خصوص بازار ارز ثانویه و تاثیر آن بر شرکت گفت: این بازار به هیجانات بازار ارز سر و سامان و شرکت ها را از بلاتکلیفی نجات داد. شرکت ها می دانند چه نرخی را بگیرند و چه نرخی را بفروشند.

وی ادامه داد: شرکت های دارویی دلار 4200 تومان را برای واردات مواد اولیه می گیرند و با تشکیل بازار ثانویه ارزی مشکلی برای تامین آن وجود ندارد و به راحتی این ارز را برای تهیه مواد اولیه خود می گیریم.

وی افزود: شرکت های دارویی که بتوانند نقدینگی را به مجموعه خود وارد کنند برای تهیه دارو مشکلی ندارند و می توانند به راحتی این کار را انجام دهند؛ چنانچه شرکت ها نقدینگی کافی داشته باشند مشکلی برای تامین مواد اولیه نیست.

شیرازی گفت: مجموعه البرز تاکنون توانسته تولیدات خود را متناسب با پیش بینی ها داشته باشد و به همین دلیل نسبت به سایر هم نوعان خود شرایط بهتری را تجربه می کند.

این مقام مسئول در مورد افزایش نرخ دارو نیز بیان داشت: ما افزایش نرخ میانگین 11 درصد را گرفته ایم که در برخی از داروها بالای 30 درصد و در برخی 5 درصد بوده است، این افزایش نرخ می توانست بیشتر باشد اما سازمان مربوطه با این میزان موافقت کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری البرز در مورد افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه نیز عنوان کرد: افزایش سرمایه ها مطابق با برنامه های از پیش تعیین شده در تمام شرکت ها پیگیری می  شود و به محض قطعی شدن مجمع فوق العاده آن ها برگزار خواهد شد.

وی در مورد تاثیر تحریم ها بر صنعت گفت: همان طور که گفته شد اگر شرکتی بتواند نقدینگی را وارد چرخه تولید و فروش خود نماید مشکلی به لحاظ تامین مواد اولیه وجود ندارد، تحریم ها مانع از ورود مواد اولیه به کشور نیست.

شیرازی تصریح کرد: مجموعه البرز به طور میانگین چون توانسته نقدینگی به شرکت وارد کند نسبت به سایر شرکت ها وضعیت بهتری دارد، داروهای جدید نیز به محض تکمیل وارد بازار خواهند شد و مطابق با هر سال این رویه ادامه دارد، تا به اینجای سال، سال خوبی بوده و تلاش این مجموعه تعهد به سهامداران خود است.