به گزارش اکونا پرس،

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی ایران در گفتگو با خبرنگار اکوناپرس ضم بیان این مطلب گفت: نرخ ارز در صورتهای مالی شرکت هنوز براساس دلار 4200 تومان محاسبه می شود و اصلاحاتی در این رابطه اعمال نشده است.

داریوش حمیدی در ادامه افزود: مجموعه "شیران" فروش خود را همچون گذشته ادامه می دهد به طوریکه در سال جاری توانسته فروش مناسبی را نیز رقم بزند و فروش داخلی کاملا مناسب و حتی بیش از هر آنچه برآورد شده بود باشد، فروش صادراتی نیز مناسب بوده و "شیران" از پیش بینی های خود عقب نمانده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون صادرات محصولات شرکت به کشورهای هند و پاکستان و ترکیه و افغانستان بوده وخوشبختانه مشکلی نیز ایجاد نشده است.مجموعه صنایع شیمیایی ایران در جهت مدیریت تحریم های بین المللی در نظر دارد، تمهیداتی اندیشیده شود تا فروش صادراتی همانند گذشته ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران به اکوناپرس گفت: تحریم ها مسلما تاثیر خود را بر سودآوری شرکتها خواهد داشت اما مجموعه صنایع شیمیایی ایران تلاش می کند تا بتواند آنها را مدیریت کند و شرکت کمترین آسیب را از این موضوع ببیند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا مشکل حمل و نقل برای شرکت با اعمال تحریم های بیشتر به وجود خواهد آمد،گفت: قطعا تحریم ها بر حمل و نقل و نقل و انتقال پول ما تاثیر می گذارد ولی تلاش بر این است تا با در نظر گرفتن سیاستهایی جدید از میزان این تاثیرات منفی بکاهیم.سهامداران نگرانی از این موضوع نداشته باشند. سیاست های هیئت مدیره در جهت حمایت از منافع سهامداران است.