به گزارش اکونا پرس،

 این مجموعه همچنین در نظر دارد تا بتواند بازار صادراتی خود را توسعه دهد و همچنین قیمت داروهای اختصاصی خود را واقعی نماید. مدیرعامل این مجموعه توضیح می دهد.

محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت صنعت دارو و پیش بینی از وضعیت آینده این صنعت گفت: اتفاقات بسیار خوشایندی در صنعت اتفاق افتاده که می تواند بسیار مثبت باشد، بعد از مدت ها ما توانستیم ارز صنعت دارو را روی 4200 تومان ثابت کنیم، این موضوع ابهام بزرگی را رفع کرد، متاسفانه به واسطه طرح تحول سلامت در سال های 95 تا 96 شرکت های صنعت دارو با مشکلات زیادی رو به رو شدند و مطالبات از دولت بالا رفت اما امروزه وزارت بهداشت به این موضوع واقف شده و با ما در خصوص واقعی شدن قیمت های دارو هم نظر است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما با وزارت بهداشت چندان مشکلی نداریم و به اهدافمان خواهیم رسید. چالش بزرگ صنعت دارو نقدینگی این صنعت است برنامه ریزی شده تا بخشی از اوراق از طریق اوراق تامین مالی شود و بخشی نیز با اصلاح قیمت ها رو به رو خواهند شد. 

وی افزود: وضعیت کلی صنعت دارو بد نیست و امسال اگر صنعت بتواند مشکلات نقدینگی خود را رفع نماید سالی به مراتب بهتر از سال گذشته را پشت سر خواهد گذاشت، در سال جاری در نظر داریم تا تخفیف های فروش را از 25 به 5 درصد و حتی زیر 5 درصد برسانیم و از طرفی به کاهش بهای تمام شده نیز اقدام کنیم این موضوع هزینه های گروه دارویی تامین را کم کرده و وضعیت برای این مجموعه بهتر خواهد کرد.

رضوانی فر در مورد افزایش سرمایه شرکت و همچنین زیرمجموعه ها عنوان کرد: در نظر داریم تا هلدینک دارویی تامین و همچنین شرکت های زیر مجموعه را یکی پس از دیگری با افزایش سرمایه رو به رو نماییم در ابتدا و در اولویت دو شرکت زاگرس فارمد و فارابی را طی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی از زیان دهی خارج خواهیم کرد و در ادامه برای هدلینگ و سایر شرکت ها نیز افزایش سرمایه هایی از آورده و همچنین انباشته خواهیم داشت.

وی در پاسخ به شرکت هایی که به بازار سرمایه عرضه خواهند شد، بیان داشت: در نظر داریم تا 5 شرکت را طی سال 97 به بازار سرمایه عرضه نماییم، شرکت های کپسول ژلاتین، رهاورد تامین، داروپخش، هجرت و توفیق دارو، 5 شرکت عرضه شده در سال جاری خواهند بود که در آبان و آذر و دی ماه شاهد عرضه آن ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در مورد شرکت داروسازی فارابی عنوان کرد: در نظر داریم تا برنامه ها به گونه ای پیش رود که داروسازی فارابی در 6 ماهه 119 میلیارد تومان فروش داشته باشد و از زیان دهی خارج و به سوددهی برسد.

رضوانی فر تاکید کرد: برای توسعه صادرات نیز اقدامات اساسی را طی می کنیم و در نظر داریم تا به طور حرفه ای بازار صادراتی مجموعه را بهتر و بهتر نماییم. اقدامات در این خصوص انجام شده است. خطوط تولیدی شرکت ها نیز به GMP مجهز خواهند شد.