به گزارش خبرنگار اکوناپرس، علی صحرایی در مراسم افتتاح نمایندگی کارگزاری بورس بیمه ایران در جزیره کیش گفت: تالارهای منطقه ای که همه خدمات بازار سرمایه را ارائه می دهند، در گذشته متعلق به سازمان کارگزارن و در حال حاضر متعلق به شرکت بورس  تهران هستند. نقشی که این تالارها در فرهنگ سازی بسیار مهم و قابل توجه است چراکه بر اساس سطح نیازمندی مراجعین، برنامه های منظم آموزشی با حضور اساتید دانشگاهی دارند.

وی از برنامه بورس تهران برای محول کردن بخشی از نظارت به تالارهای منطقه ای در حوزه بازار سرمایه خبر داد و گفت: بنگاه های حاضر در مناطق بحث آموزش ناشران یا معرفی امتیازات بازار سرمایه و حضور شرکت ها را بر عهده دارند که همکاران مناطق با تدابیر اندیشیده شده آنها را اعلام می کنند اما نقش اصلی اطمینان بخشی به مردم است تا در هنگام مراجعه اولیه مکانی فیزیکی برای پاسخگویی وجود داشته باشد تا سبب ایجاد اطمینان و ابزار توسعه بازار شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید ارائه محصولات بازار سرمایه در هر اقلیم جغرافیایی مورد بررسی قرار گیرد، گفت:مردم جزیره کیش با فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری آشنایی دارند که نشان دهنده این امر آمار 23 درصدی معاملات بورس از طریق تالار منطقه ای کیش  می باشد.در همین راستا در نظر داریم برای فرهنگ سازی برای افرادی که آگاهی و  وقت  کافی در این مورد  ندارند و همچنین به منظور هدایت سرمایه مردم بصورت غیرمستقیم، ETFهای متعدد بر اساس اقلیم جغرافیایی در سراسر کشور داشته باشیم.

صحرائی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال 87 که اجرای فاز دوم سامانه الکترونیکی ناشران(کدال) و پوشش کلیه شرکت های بورسی انجام شد، گفت: گسترش تالارهای منطقه ای هم همزمان با ورود این سامانه جدید، ابزاری بود که ارتباط پلتفرم را برای افزایش دسترسی مردم به بازار سرمایه ایجاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به نگاه فرهنگی برای شناساندن محصولات بازار سرمایه به مردم ادامه داد: کمکی بسیار قابل توجهی ایستگاه ها در تالارهای منطقه در جهت توسعه بازار سرمایه انجام داده اند و با وجود آنکه تحت مدیریت بورس تهران هستند اما وظیفه پاسخگویی و ارائه تمامی خدمات بازار سرمایه را به مردم دارند.

صحرائی بیان داشت: این اقدام نمادین برای سایر کارگزاری ها  به خصوص کارگزاری های بانکی سرلوحه باشد تا علاوه بر افزایش رونق و جذب مشتریان ارتباط با عموم را افزایش دهند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران نیز در مراسم با اشاره به هدف این کارگزاری در دوره جدید گفت: باتوجه به سهم 23 درصدی کیش در حجم معاملات بورس،توسعه جغرافیایی در سطح 32 استان در دستور کار قرار دارد. 

مهدی رباطی افزود: برای اینکه ضریب نفوذ سهامداری کشور افزایش یابد و شاهد بالندگی تالارهای منطقه ای و رونق گرفتن کسب و کار باشیم،  دفاتر این کارگزاری پس از تهران از کیش شروع و با مساعدت شرکت و سازمان بورس در تمام شهرها توسعه می یابد.

مهدی علیخانی مدیرعامل شرکت سبدگران ایساتیس پویا کیش نیز در مراسم افتتاح این شرکت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این شرکت کمتر از یکسال است که ثبت شده و اکنون در حال پیگیری برای کسب مجوزهای لازم از سازمان بورس جهت انجام فعالیت های مختلف است. 

وی افزود: برنامه ایساتیس پویا کیش در سه سال آینده انجام تمام امور و خدماتی است که شرکت های تامین سرمایه به بازار و فعالین این حوزه ارایه می دهند. 

این مقام مسئول گفت:  این مجموعه و شرکت های سبدگردانی در بحث سرمایه ثبتی با تامین سرمایه ها متفاوت هستند و توانایی پوشش ندارند ولی در مورد سایر موارد هم پای تامین سرمایه توانایی رقابت را دارند.

علیخانی ادامه داد: این مجموعه کاملا خصوصی بوده و وابسته به هیچ نهادی نیست، خوش بین هستیم در آینده اتفاقات خوشایندی برای این سبدگردانی رخ بدهد.

وی گفت : تنها شرکت سبد گردانی که جسارت مدیریت دارایی ها را خارج از تهران به خرج داده و به صورت مستقل فعالیت می کند،ایساتیس پویا کیش است.