شاخص بورس طی مهر ماه سال جاری 17 درصد بوده است و از محدوده 160 هزار و 538 واحد به 187 هزار و 778 واحد رسیده است که در این بین حرفه ای های بازار سرمایه نیز از این روند صعودی بازار استفاده کرده و بازدهی های مثبتی را برای سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری رقم زدند.

به گزارش اکوناپرس، صندوق های سرمایه گذاری در سهام طی یک ماه گذشته با اکثرا با روندی مثبت همراه بودند  و بازدهی های مثبت کسب برای سرمایه گذاران خود به ثبت رساندند.

بر اساس اطلاعات موجود در مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، صندوق سرمایه گذاری مشترک نواندیشان با کسب بازدهی بیش از 20 درصد بیشترین بازدهی مثبت را کسب کرده است.

در رتبه های دوم و سوم جدول بیشترین بازدهی های مهر ماه صندوق های سرمایه گذاری در سهام به ترتیب صندوق سرمایه گذاری مشترک مبین سرمایه با بازدهی مثبت 8 درصد و یکم سهام گستران شرق با بازدهی 7.5 درصد قرار گرفتند.

اما صندوق سرمایه گذاری مشترک بانک اقتصاد نوین ، صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید و ذوب آهن نوویرا به همراه 42 صندوق دیگر بازدهی منفی کسب کردند که البته نکته قابل در این باره آن است که تعداد بسیاری از این صندوق ها بازدهی منفی اما نزدیک به صفر  داشته اند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک بانک اقتصاد نوین با 28 درصد بازدهی منفی بیشترین افت را در یک ماه گذشته داشت. صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید 16.6 درصد بازدهی منفی و ذوب آهن نوویرا 14.8 درصد بازدهی منفی کسب کردند و به ترتیب در رتبه های یک تا سه جدول بیشترین بازدهی منفی قرار گرفتند.

با توجه به اطلاعات و موارد مذکور طی یک ماه گذشته بازدهی صندوق های سرمایه گذاری کمتر از بازدهی شاخص کل بورس بوده است.