شرکت زرین معدن آسیا در سال جاری توانست سود عملیاتی خود را در نیمه اول رشد دهد، شرکت زرین معدن به دلیل واردات و صادراتی که دارد با تحریم ها دست و پنجه نرم می کند این مجموعه همچنین نوسانات نرخ ارز را باید در نظر بگیرد، پیش بینی شرایط برای شرکت های همچون مجموعه فوق الذکر کاری دشوار شده اما این مجموعه با صورت های مالی منتشر شده اثبات کرد که می تواند فروش خوبی را به ثمر برساند.

ابراهیم جمیلی رئیس هیئت مدیره شرکت زرین معدن آسیا در گفتگو با اکوناپرس در خصوص وضعیت این شرکت و میزان فروش در نیمه دوم سال گفت: شرکت زرین معدن آسیا قطعا تلاش خود را می کند تا در نیمه دوم بتواند همانند نیمه اول و حتی بهتر از آن عمل کند، این شرکت توانسته سود عملیاتی خوبی را نصیب خود نماید.

وی ادامه داد: شرکت در نیمه اول سال سود عملیاتی خود را نسبت به نیمه اول سال گذشته رشد داده و این به معنای حرکت و انجام عملیات یک شرکت تولیدی است.

وی افزود: شرکت زرین معدن آسیا برنامه های زیادی دارد که به موقع تمام آن ها را اجرایی خواهد کرد. این برنامه ها در زمان خود اعلام خواهد شد آنچه که مشخص و واضح است، تولید و فروش شرکت در شرایط سخت اقتصادی و سودآوری این مجموعه در سال جاری است.

حمیلی گفت: شرکت در پایان سال مالی جاری قطعا سودده خواهد بود و سهامداران از مجمع این شرکت با رضایت خارج خواهند شد. تلاش ما رسیدن به پیش بینی مورد نظر شرکت است و برای آن برنامه ریزی کرده است.

رئیس هیئت مدیره زرین معدن آسیا در مورد شرایط تحریم ها و تاثیر آن بر شرکت عنوان کرد: مسلما تحریم ها تاثیر منفی خود را می گذارد و در خصوص تاثیر آن نمی توان پیش بینی کرد، شرایط فعلی اقتصاد به گونه ای است که کار پیش بینی را دشوار کرده و شرکت های تولیدی همچون زرین معدن آسیا تمام تلاش خود را برای سودآوری می کنند و جلسات مختلفی در این خصوص نیز برگزار می شود.

این مقام  مسئول در مورد طرح های توسعه شرکت نیز تاکید کرد: شرکت طرح های توسعه خود برای افزایش بهره برداری از معادن را دنبال می کند و آن را سرلوحه خود قرار داده است، مطمئنا معادن جدید به سیستم این شرکت اضافه خواهد شد اما هر گونه خبری از طریق سامانه رسمی بورس اطلاع رسانی می شود.