به گزارش اکونا پرس،

شرکت دوده صنعتی پارس در سال 96 توانست فروش خود را با رشد 44 درصدی رو به رو نماید، این مجموعه که تا یک سال قبل از وجود مدیرانی نالایق رنج می بردند و هیئت مدیره سابق این شرکت موجب تخلف در این شرکت شده بودند، در سال 96 توانست اقدامات مثبتی را در خود اجرایی نماید، کشف بازارهای جدید صادراتی نیز در این مجموعه اتفاق افتاده که به همین دلیل فروش این شرکت همچنان رو به رشد خواهد بود، لازم به ذکر است که سهامدار عمده این شرکت در نظر دارد تا بلوک شدوص را به فروش برساند.

یزدان نادری مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس  در گفتگو با اکوناپرس در خصوص میزان فروش این شرکت در سال 96 بیان داشت: تولید و فروش بیش از 25200 تن محصول در سال 96 و بازگشت بسیاری از مشتریان بزرگ به شرکت منجر شد تا ما به فروش بالایی در سال 96 دست یابیم، سهم بازار این شرکت به 31 درصد رسید. این روند رو به رشد در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرفی ما موفق شده ایم تا صادرات خود را نیز توسعه دهیم که روند رو به رشد صادرات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، تقاضای دوده در منطقه افزایش یافته که همین موضوع منجر به توسعه صادرات نیز شده است. امیدواریم در این سال نیز شاهد رشد سودآوری و فروش شرکت باشیم.

وی در مورد تولید و فروش در سال 97 گفت: در نظر  داریم تا تولید شرکت در سال 97 به انداره 28 هزار تن باشد، همچنین بازار صادراتی بسیار خوب شده وسفارش های بسیار خوبی را از بازارهای مختلف گرفته ایم به گونه ای که در نظر داریم حداقل 1000 تن در هر ماه صادرات داشته باشیم.

نادری در مورد طرح توسعه شرکت تصریح کرد: طرح توسعه شرکت به سرمایه حدودا 7.5 میلیون یورویی احتیاج دارد. این طرح توسعه منجر خواهد شد تا مجموعه دوده صنعتی پارس 20 هزار تن اضافه ظرفیت داشته باشد. اقدامات در این خصوص شروع شده و شرکت شاهد افزایش ظرفیت خود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس در مورد افزایش سرمایه این مجموعه برای خروج از ماده 141 گفت: شرکت دوده صنعتی پارس در نظر دارد تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه ای را داشته باشد، مقدمات آن چیده شده و به زودی شاهد این افزایش سرمایه در شرکت خواهیم بود؛ امیدواریم با این افزایش سرمایه شرکت از ماده 141 خارج شده و سرمایه شرکت به 35 میلیارد برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای فروش به داخل در شرکت وجود دارد، گفت: خیر الزامی برای فروش به بازار داخل نیست اما شرکت به دلیل حمایت و جذب بازار داخل اقدام به فروش به بازار داخل می کند، از طرفی توسعه بازار صادراتی نیز مورد توجه است و شرکت هر دو بازار را مورد بررسی و توجه قرار داده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که هر کدام از مواد اولیه چه میزان از بهای تمام شده را تشکیل می دهند، گفت: ماده اولیه CFO حدود 20 درصد از بهای تمام شده، اکسترکت 60 درصد از بهای تمام شده و قطران حدود 20 درصد از بهای تمام شده را تشکیل می دهد.

نادری در مورد بازارهای هدف صادراتی پاسخ داد: کشورهایی همچون پاکستان، ترکیه، هند و برخی کشورهای آفریقایی بازار هدف مجموعه به حساب می آیند.