به گزارش اکونا پرس،

عصر روز جاری شرکت کارتن ایران صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند سال 96 را روی سامانه کدال منتشر کرد که این گزارش از عملکرد مثبت و قابل توجه این مجموعه در ماه های پایانی سال مالی گذشته و رشد حاشیه سود چکارن حکایت دارد.

شرکت کارتن ایران در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند سال ۹۶ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 316 ریال سود محقق کرده است این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم 13 ریال زیان شناسایی کرده بود. 

علاوه بر این براساس اطلاعات موجود، شرکت کارتن ایران طی سه ماهه پایانی سال مالی گذشته روند تولید و فروش شرکت نیز با رشد همراه بوده است. همچنین نرخ فروش محصولات چکارن نیز نسبت به چند سال گذشته با رشد همراه شده و به ازای هر تن به مبلغ ۲۸ میلیون و ۹۱۴ هزار ریال رسیده است.

نکته مهم و قابل تامل این صورت های مالی مربوط به حق تقدمهای حریر می باشد به این ترتیب که شرکت وابسته حریر بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده اقدام به افزایش سرمایه از 22 میلیارد ریال به 270 میلیارد ریال نموده است در جریان این افزایش سرمایه شرکت حریر نسبت به کاهش سهم این شرکت تا میزان 8.5 درصد اقدام نموده است. تا تاریخ تهیه صورتهای مالی شرکت موصوف نسبت به تعیین حقوق از دست رفته این شرکت اقدام ننموده است.

با توجه به اینکه رویداد مذکور اثرات قابل توجهی در صورتهای مالی شرکت دارد پیگیری لازم جهت اخذ نظریه کارشناسی و تعیین مبلغ حق تقدم های سلب شده شرکت در جریان می باشد.

بر اساس اطلاعات موجود در صورتهای مالی شرکت کارتن ایران و یادداشتهای توضیحی این مجموعه و تحلیلهای پیرامون سود هر سهم شرکت، در صورت به نتیجه رسیدن پیگیری های مجموعه در خصوص حق تقدم های حریر ، به ازای هر سهم حدود ۵۰۰ ریال سود از این‌محل برای چکارن در پی خواهد داشت.

در پایان گفتنی است که شنیده ها در رابطه با شرکت کارتن ایران نیز از افزایش میزان تولید و فروش شرکت طی عملکرد دوماهه ابتدایی سال جاری و رسیدن تعداد تولید اردیبهشت ماه چکارن به بیش از ۱۴۰۰ تن حکایت دارد که با توجه به اتمام اردیبهشت ماه باید منتظر انتشار گزارش فعالیت دوره یک ماهه دومین ماه این شرکت در سال جاری روی سامانه کدال بود که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.