به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان اظهار داست : استان اصفهان از نظر تعداد تصفیه خانه فاضلاب در کشور مقام اول را دارد و 13 درصد تصفیه خانه های کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ظرفیت اسمی تصفیه خانه های در مدار بهره برداری را 284 میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت فعلی تصفیه خانه های فاضلاب را 192 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: 11 تصفیه خانه به روش لجن فعال، 13 تصفیه خانه به روش لاگون هوا دهی و 7 تصفیه خانه به روش برکه تثبیت کار تصفیه فاضلاب را انجام می دهند.

اکبریان بهره برداری بهینه از تصفیه خانه های فاضلاب را یکی از اهداف مهم شرکت عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، کنترل و نظارت بر روی فرآیند تصفیه و تجهیزات در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاملا مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می شود گفت: سازمان های نظارتی کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می کنند.

گفتنی است جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب استان بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر، طول شبکه جمع آوری 8461 کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب 524 کیلومتر در استان است. در استان 41 شهر دارای انشعابات فاضلاب و 5 روستا دارای تاسیسات فاضلاب هستند.

اصفهان_محسن راعی