به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: کل شبکه این تصفیه خانه شامل خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 94 کیلومتر است که تا کنون 68 کیلومتر آن اجرا شده است.

حسین اکبریان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب تیران را 2100 متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این تصفیه خانه، 28 هزار نفر از جمعیت شهر تیران و روستاهای کوهان، عزیز آباد و نهضت آباد(نجف آباد) تحت پوشش خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می گیرند.  

وی در خصوص نحوه تامین اعتبار این تصفیه خانه عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب تیران در قالب قرار داد بیع متقابل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

اکبریان افزود: تا کنون 3200 انشعاب فاضلاب در این منطقه نصب شده، همچنین قسمت سازه ای این تصفیه خانه تا پایان سال به پایان می رسد اما برای تامین تجهیزات به کمک و تامین اعتبارات دولتی نیاز است.  

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه هر نوع سرمایه گذاری در زمینه تصفیه فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه صنعت، یک سرمایه گذاری تضمینی محسوب می شود گفت: پروژه های فاضلاب که از طریق سرمایه گذاری، تامین اعتبار می شوند، سرعت چند برابری نسبت به پروژه ها با اعتبارات دولتی دارند.

اصفهان_محسن راعی