به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پتروپالایش سهروردی صفاهان جواد شاه‌محمدی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های اجرایی و همچنین افزایش نیروی انسانی شاغل بیان کرد: نقشه‌های فونداسیون کمپرسورهای رفت و برگشتی، نقشه فونداسیون راکتورها و سازه‌های فلزی پیرامونی آن با حجم تقریبی ۱۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی زودتر از برنامه تهیه و در اختیار پیمانکار اجرایی قرار گرفته است.

وی همچنین از نهایی شدن ۹۴ درصد از قراردادهای مربوط به بخش تأمین کالا و تجهیزات طرح خبر داد و افزود: ۶ درصد باقیمانده از این قراردادها مربوط به بخش‌های تکمیلی کالاهای موردنیاز پروژه است که به نسبت پیشرفت طرح و نهایی‌سازی نیاز کالا، منجر به امضای قرارداد با سازندگان خواهد شد.

مدیرعامل پتروپالایش سهروردی گفت: واحد RHU یکی از پروژه‌های مهم شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان است که روزانه ۸۱ هزار بشکه از ته مانده برج‌های واحدهای تقطیر وارد این واحد شده و تصفیه خواهد شد.

شاه‌محمدی حجم سرمایه‌گذاری برآوردشده برای این واحد را بالغ بر ۶۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: ۸ بسته خرید تجهیزات خاص این پروژه شامل حدود ۵۰ درصد وزن تدارکات واحد، بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو، در سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوع قراردادها، با تعلیق خریدها مواجه بود، اما با اتخاذ تصمیمات هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان در یک سال گذشته، قراردادهای معلق و مسئله‌دار تعیین تکیلف شدند و بخش مهمی از تجهیزات به مرحله ساخت، ارسال و نصب رسیده است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد و با اعمال ارزش زمانی مبالغ سرمایه‌گذاری، سرمایه اصلی آن تا سال ۱۴۰۸ به شرکت بازگردد.