به گزارش اکونا پرس،
خداکرم جلالی در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته این بنیاد در منطقه قلعه ‌گنج استان کرمان بوده زیرا این منطقه به لحاظ امنیتی، اقتصادی و ... وضعیت ویژه‌ای داشت بنابراین به‌ عنوان هدف انتخاب شد.

 

 

وی ادامه داد: در گذشته تنها فقر تک‌ بعدی یعنی فقر درآمدی مدنظر بود، اما اکنون فقر چند بعدی شامل فرهنگی، اقتصادی، بهداشت، آموزش و ... مطرح است که این بنیاد به خوبی در همه زمینه ها به افراد محروم منطقه کمک می کند.

عضو هیات مدیره بنیاد علوی از بین بردن شکاف طبقاتی را به‌ عنوان راهکاری برای رفع محرومیت و فقر نام برد و افزود: بنیاد علوی در سراسر کشور به طرح‌ های تولیدی و توسعه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند.
جلالی تاکید کرد: بنیاد علوی در سه بخش کشاورزی و دامداری، صنعت و معدن و خدمات تسهیلات پرداخت می‌کند که علاوه بر رفع محرومیت موجب ایجاد اشتغال و توانمندی افراد شود.
وی به آمادگی کامل این بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح توسعه ای شهرستان ملکشاهی و مشارکت در آن تاکید کرد و افزود: آمادگی داریم برای کمک به توسعه این شهرستان مشارکت داشته باشیم.
استاندار ایلام نیز ضمن تقدیر از خدمات بنیاد مستضعفان در استان ایلام تقدیر کرد و گفت: شهرستان ملکشاهی از مناطق محروم استان است و این استانداری آمادگی کامل دارد در طرح توسعه ای بنیاد مستضعفان مشارکت جدی داشته باشد.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: ملکشاهی ظرفیت های زیادی در حوزه های کشاورزی، خدمات، گردشگری دارد که می توان با سرمایه‌گذاری درست این ظرفیت ها را به فعلیت رساند.
وی، بر تجمیع منابع در این طرح تاکید کرد و افزود: باید علاوه بر هماهنگ کردن تمامی منابع از مشارکت مردم نیز در این طرح استفاده کرد تا شاهد هم افزایی بیشتر در اجرای این طرح راهبردی باشیم.
استاندار ایلام با اشاره به آهنگ توسعه استان ابراز امیدواری کرد که در صورت استفاده درست از ظرفیت ها و منابع موجود بتوان شاهد یک طرح توسعه ای بهتر از قلعه گنج کرمان بود.
گفتنی است عضو هیات مدیره بنیاد علوی و دارابی معاون اداری مالی بنیاد علوی به نمایندگی از بنیاد مستضعفان به همراه مسئولان ذیربط در خصوص اجرای طرح توسعه پایدار در شهرستان ملکشاهی و مناطق روستایی استان با سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دیدار و گفتگو کردند.
طرح توسعه ملکشاهی علاوه بر اینکه زیرساخت های توسعه ای را دنبال می کند در جهت اشتعالزایی نیز ورود جدی داشته به نحویکه با مشارکت دولت و بنیاد بصورت 50، 50 در جهت ایجاد کارآفرینی به دنبال شکوفایی ظرفیت های منطقه و خودکفایی مردم این دیار است.
همچنین در راستای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور قرار است شهرستان ملکشاهی بعنوان یکی از محروم ترین نقاط استان ایلام بعنوان پایلوت مورد توجه ارگان های و نهادهای دولتی و غیر دولتی چون بنیاد مستضعفان قرار گیرد و با الگوبرداری از طرح توسعه پایدار شهرستان قلعه گنج کرمان این شهرستان نیز از محرومیت خارج گردد.
لازم به ذکر است که بنیاد مستضعفان پیش از این چند طرح بزرگ کشاورزی در این استان از جمله دامداری بزرگ 700 راسی در شهرستان ایوان و کشت مزارع بزرگ زیتون در اراضی مستعد و واگذاری اسناد به مردم در مناطق محروم چرداول نیز انجام داده است.