به گزارش اکونا پرس،

محمدرضاصفی خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با توجه به مشکلاتی که در پی تحریم‌های ناجوانمردانه بر کشور حاکم شد برای مقابله با آن برنامه‌ریزی صورت گرفت که افزایش تولید داخلی از مهم‌ترین رویکردهای ما در سطح استان در همین راستا بوده است.

صفی خانی اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش صادرات و افزایش ظرفیت‌های تولیدی باشیم که در این زمینه از کمک رسانه‌ها باید استفاده کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی در حوزه اقتصاد با محدودیت منابع مواجه نبودیم بلکه مشکل مدیریت منابع را داشتیم اما امروز شاهد آن هستیم که با وجود مشکلاتی که واحدهای تولیدی دارند محدودیت منابع نیز وجود دارد.

وی توجه به ظرفیت‌های موجود را از برنامه‌های سازمان صمت لرستان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب شاهد احیا و تکمیل واحدهایی مانند فولاد ازنا، اکسیر بروجرد و داروسازی بایر افلاک هستیم.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: مشکلات زمین و اراضی لاستیک‌سازی خرم‌آباد برطرف شده و هم‌اکنون به دنبال رفع مشکلات تسهیلات ارزی این طرح هستیم تا بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر خروج منابع بانک‌های خصوصی از لرستان بیان داشت: این بانک‌ها باید نسبت به سرمایه‌گذاری در لرستان و حضور هلدینگ‌های وابسته آن‌ها در استان اهتمام داشته باشند.

صفی‌خانی در ارتباط با طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد توضیح داد که بحث زیر ساخت‌ها و تأمین منابع این طرح با مشارکت ایمیدرو انجام شده و مشکلات در حال رفع شدن است.

به گفته وی هم‌اکنون رایزنی‌ها برای وارد کردن تکنولوژی جدید دنیا به لاستیک‌سازی خرم‌آباد در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت لرستان در ادامه با بیان اینکه تنها ۲ درصد منابع آبی لرستان در اختیار صنعت است، خاطرنشان کرد: اگر منابع آبی موجود به خوبی مدیریت شود هیچ مشکلی در بحث توسعه صنایع وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ هزار بافنده رسمی فرش در لرستان وجود دارد، افزود: به‌منظور معرفی فرش لرستان توانستیم فرش لری را ثبت جهانی کنیم و علاوه بر آن زنجیره فرش را در استان شکل داده‌ایم.

صفی‌خانی از تهیه ۵ نقشه فرش لری خبر داد و گفت: یکی از مشکلات حوزه فرش لرستان مربوط به بازار فروش است که در این راستا به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه فرش هستیم.

وی در ادامه در ارتباط با آخرین وضعیت شرکت پارسیلون بیان داشت: برای رفع مشکل این واحد هلدینگی با حضور ۳ بانک تشکیل شده و به دنبال سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد یک صنعت و تکنولوژی جدید برای پارسیلون هستیم.

این مسوول در خصوص معدن سفیدکوه خرم‌آباد نیز اظهار داشت: این معدن چند سال قبل بدون مجوز محیط‌زیست شروع به فعالیت کرده است که با وجود شکایت محیط‌زیست با حکم رأی دیوان عدالت اداری پروانه آن سال گذشته تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کشور برای تمام مدیرانی که از ابتدا برای این معدن امضا کرده‌اند حکم صادر کرده و باید پاسخگو باشند منتها تا زمان پایان مهلت پروانه آن باید صبر کرد تا نهایتا آن را تعطیل کرد.