به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شاتا ، الیاس جویبان با بیان اینکه انتخابات هیئت ‌مدیره اتحادیه‌ها طی یک فرآیند شش ماهه شامل انجام فراخوان، بررسی صلاحیت کاندیداها، برگزاری انتخابات و تایید اعتبارنامه منتخبین برای مدت چهار سال صورت می گیرد، افزود: منتخبین اتحادیه ها با آغاز فعالیت خود در چهارچوب قوانین و مقرارت و با استفاده از پتانسیل های موجود به نحو مطلوب، در جهت بهبود شرایط اتحادیه ها و خدمت رسانی بهتر به مردم گام برمی دارند..

جویبان افزود: این انتخابات در راستای اجرای آیین نامه اجرایی برگزاری انتخابات قانون نظام صنفی و با مشارکت بالای اصناف اتحادیه های مذکور برگزار شده که بیشترین انتخابات برگزار شده نیز مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات تمام مکانیزه و الکترونیک، موجب افزایش سرعت دقت صحت و تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به جامعه اصناف و تحقق بخشی از اهداف دولت الکترونیک در حوزه اصناف استان شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات 10 اتحادیه برای اولین بار در شهرستان هایی که فاقد سازمان های صنفی بودند نیز برگزار شده است، افزود: انتخابات 5 اتاق اصناف و انتخابات نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران نیز در سالجاری در خراسان جنوبی برگزار شده است.