به گزارش اکونا پرس،

 معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هشت ماهه سالجاری تعداد 42 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 185 میلیارد تومان صادر شده که برای 785 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
پیمان الماسی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: جایگاه استان کردستان در رتبه بندی صنعت در کشور با 5 رتبه ارتقاء در جایگاه 22 کشور قرار گرفته است.
وی یادآور شد: با اجرایی شدن جوازهای تاسیس صادر شده، انشاالله در آینده نزدیک کردستان در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود 780 واحد دارای پروانه بهره برداری گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما تلاش در راستای بازگرداندن واحدهای راکد استان به چرخه تولید است که تاکنون اقدامات مطلوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام شده است.
الماسی با اشاره به اینکه یکی از بخش های رصد فعالیت واحدهای تولیدی به میزان برق مصرفی آنها برمی گردد، افزود: در طول یک سال اخیر با تعاملی که با شرکت توزیع برق استان داشتیم شناسه قبض برق مصرفی واحدهای تولیدی مورد پایش قرار داده می شود.
وی یادآورشد: در واحدهای دارای پروانه بهره برداری در طول 6 ماهه امسال میزان برق مصرفی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از 19.5 درصد رشد داشته است که این آمار حاکی از افزایش تولید، تثبیت و افزایش اشتغال واحدهای تولیدی استان است.