اقبال عباسی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: این مبلغ برای ساخت یکهزار و 851 واحد مسکونی در محلات و سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

عباسی تصریح کرد: در این طرح به هر متقاضی واجد شرایط 400 میلیون ریال تسهیلات با نرخ کارمزد 4 درصد و 600 میلیون ریال وام با سود 18 درصد پرداخت می شود.

وی یادآور شد: پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی در طرح بازسازی واحدهای مسکونی محلات و سکونتگاه های غیررسمی چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساماندهی مناطق دارای ساخت و سازهای نادرست و غیراستاندارد، بازگشایی معابر، پیش بینی فضای فرهنگی و ورزشی و ایجاد اشتغال در بخش مسکن از دستاوردهای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

وی، مشارکت شهرداری ها،دستگاه های خدمات رسان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح تاثیرگذار دانست.

عباسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: اطلاع رسانی از ظرفیت های گردشگری این استان اجرایی شود.

وی افزود: معرفی مناطق بکر و دست نخورده گردشگری چهارمحال و بختیاری باید به صورت اولویت دار از سوی مدیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جذب به موقع اعتبارات مربوط به فصل گردشگری و تامین زیرساخت های مورد نیاز این حوزه از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط از دیگر الزامات حوزه گردشگری استان است.

وی یادآور شد: هدایت و حمایت به موقع سرمایه گذاران داخلی و خارجی دولتی و خصوصی حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.

عباسی همچنین اظهار داشت: سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز بررسی و اهمیت اجرای آن تشریح شد،میزان اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه 10 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

وی در ادامه تاکید کرد : ارزیابی زیست محیطی این پروژه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی پیگیری شود.

استاندار استفاده از کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه ای را برای رسیدن به برخی اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان مهم دانست و تاکید کرد :به منظور فعال‌سازی کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه‌ای از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر رسانه ملی باید از ظرفیت مطبوعات، خبرگزاری ها، رسانه های جمعی و فضای مجازی بهره برد.

تشکیل و فعالیت کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه ای یکی از مهمترین برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری است.