به گزارش اکونا پرس،

عباسی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: فعالان خبری، رعایت انصاف را در اطلاع رسانی مورد توجه قرار دهند و به عنوان مصلحان اجتماعی در جامعه عمل کنند.

وی افزود: رسانه ها باید به دنبال ایجاد تقویت همدلی، نزدیک شدن مسئولان، جناح ها باشند و اگر کم و کاستی وجود دارد پیش از رسانه ای شدن آن را در اختیار مسئولان و تصمیم گیران قرار دهند.

عباسی به سه چالش پیش روی استان از جمله مشکل آب، بیکاری و انتصاب ها اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری بیکارترین استان کشور نیست بلکه نرخ مشارکت در این استان حدود 44 درصد است و به دلیل اینکه نرخ مشارکت در نرخ بیکاری تاثیر بسزایی دارد عده‎ای بیان می‌کنند بیکارترین استان کشور است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به استان، بیان کرد: 315 میلیارد تومان تسهیلات شش درصد به استان در راستای ایجاد اشتغال اختصاص داده شده است که به هیچ استانی این میزان تسهیلات پرداخت نشد.

به گفته وی : آمار نشان می دهد در انتصاب مدیران از همه شهرستان ها استفاده شده است و بیشتر مدیران استان بومی هستند.

وی یادآور شد:برای انتصاب مدیران، نظر استاندار اخذ می‌شود و وزارتخانه مربوطه با جمع‌بندی در کمیته انتصابات فردی را به عنوان مدیر معرفی می‌کند.

وی گفت: میانگین فعالیت مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید تاکنون مطلوب بوده است و اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد باید با همدلی و وحدت در رفع آن تلاش کرد.

عباسی تاکید کرد: در یک سال گذشته با هدف تسریع در روند رو به رشد چهارمحال و بختیاری 70 مدیر ملی وارد این استان شده اند.

وی با اشاره به جمعیت 947 هزار و 763 نفری چهارمحال و بختیاری افزود:  همه ساله در تعطیلات نوروز حداقل یک میلیون نفر وارد این استان می شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تقویت کمی و کیفی فرهنگ مشتری مداری در بازار را ضروری اعلام و تصریح کرد: امسال تاکنون 53 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه کالاهای اساسی استان انجام شد.

وی یادآور شد: از این تعداد 2 هزار و 103 فقره پرونده تشکیل شده و برای آنان تاکنون 37 میلیارد ریال جریمه نقدی صادر شده است.

عباسی اظهار داشت: علاوه بر ارائه خدمات فراوان به مردم در طول فعالیت چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ، اما هنوز در سطح بازار اشکالاتی وجود دارد.

وی گفت: پست های سیاسی برای افراد سیاسی و پست های غیرسیاسی برای افراد متخصص است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات عمرانی این استان گفت : اعتبارات عمرانی سال 98 چهارمحال و بختیاری نسبت به سال 97 حدود 48 درصد و اعتبارات جاری 17 درصد رشد یافته است.

عباسی با گزارشی درباره وضعیت جذب اعتبارات در سال 97براساس تفریغ 8 ماهه افزود : در این مدت 99درصد از اعتبارات اختصاصی ابلاغی جذب شده است .

به گفته وی، در این مدت 93 درصد اعتبارات هزینه ای ابلاغی ،83 درصد اعتبارات سرمایه ای ابلاغی استان، 75درصد اعتبارات هزینه ای استانی ، 67درصد درآمد عمومی استانی و 65درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان جذب شده است.

عباسی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در این بخش ها جزء استانهای برتر کشور در سال 97 محسوب می شود.