به گزارش اکونا پرس،

به گزارش اکونا پرس به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی‌کیا، رئیس این بنیاد، با اشاره به واگذاری املاک علوی به صاحبان آنها طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات امنای بنیاد مستضعفان رسیده، گفت: آغاز این واگذاری‌ها از سال ۹۳ بوده و تا به حال بیش از ۶۱ هزار قراداد عرصه در کشور همچون خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، ایلام، آذربایجان شرقی و غربی و غیره واگذار شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۴۵۰هکتار به ارزش کارشناسی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال واگذار شده و ۹۹درصد این واگذاری‌ها رایگان بوده است.
سعیدی‌کیا تصریح کرد: تا پایان سال مدیران ارشد بنیاد مستضعفان متعهد به اهدای ۲۰ هزار قرارداد واگذاری به واجدان شرایط شده‌اند و تکمیل پرونده این اقدام صورت خواهد پذیرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه از افرادی که چنین املاکی در اختیار آنها است خواست تا تشکیل پرونده داده و برای صدور سند اقدام کنند.
وی همچنین از تامین خانه برای خانواده‌های با ۲ معلول و بیشتر در کشور خبر داد و گفت: ۱۴ هزار خانوار مشمول این طرح از سوی بنیاد شده‌اند و تا به حال برای ۳ هزار خانوار، با کمک بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بنیادمسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و خیرین مسکن ساز، تامینمسکن شده و مابقی نیز تا چهار سال آینده تامین خواهد شد.