به گزارش اکونا پرس،

جعفر اصغری ضمن اعلام این خبر افزود: این برمامه با هدف تنظیم بازار کالای شکر و با قیمت مصوب ۳۵ هزار ریال در نقاط مختلف استان مرکزی اجرا می شود.

وی ادامه داد: پنج هزار تن از این محموله شکر ۱۰ هزار تنی در حال توزیع است و بقیه آن نیز به زودی وارد استان می شود که بر اساس سهمیه بندی های از پیش تعیین شده برای توزیع آن اقدام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: از پنج هزار تن شکر وارد شده در استان سه هزار تن سهمیه صنعت، یکهزار و ۸۰۰ تن سهمیه اصناف و ۲۰۰ تن نیز سهمیه زنبور داران استان است که بر اساس پروانه و میزان فعالیت سهمیه بندی شده است.

اصغری اظهار داشت: نیمیاز سهمیه برنامه توزیع شکر استان ویژه خانوار است که بر اساس سرانه جمعیت تقسیم بندی شده و با نرخ ۳۵ هزار ریال در شبکه توزیع قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن از این محموله شکر در اراک (مرکز استان) توزیع می شود، بیان کرد: بخشی از این محموله در قالب بسته بندی های ۹۰۰ گرمی و به قیمت ۳۸ هزار ریال و بخشی به صورت فله به قیمت ۳۵ هزار ریال در ۱۰۰ واحد صنفی نقاط مختلف استان عرضه می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تمامی مراحل خرید، واردات به استان، توزیع بین فروشندگان و مصرف کنندگان با نظارت کامل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی افراد و یا دستگاه های توزیع کننده، بازرسان متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می کنند.