به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ دی ماه تا امروز سه شنبه اول بهمن ماه گفت: هموطنان همه استان‌ها متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۳ هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۱۴۸هزار و ۱۴۶ نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.  هموطنان در ۹۵۳ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی افزود: ۱۱۶ نفر از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند. همچنین در این مدت ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب تخلیه شد. متاسفانه ۵ نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار جان باختند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با ۱۱ فروند بالگرد شامل ۴ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی و انجام ۱۹۴ سورتی پرواز معادل ۱۴۲ ساعت پرواز، ۵۸ تن اقلام امدادی به مناطق متاثر از سیل منتقل شد، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۷بسته غذایی، ۳ هزار و ۶۹۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۰ هزار و  ۷۴۴ تخته پتو مینگ، ۱۸ هزار و ۹۹۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸ هزار و ۸۷ تخته موکت، ۳ هزار و ۹۰۷ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۳۵۰ شعله والوور، ۳ هزار و ۱۱ قوطی روغن، ۱۳ هزار و ۴۹۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.​