به گزارش اکونا پرس،

در مهرماه نرخ فروش تیرآهن نسبت به ماه قبل ۳۰ درصد رشد داشته و در میلگرد نیز نرخ فروش ۲ درصد رشد داشته است. نماد ذوب در شش ماهه با افزایش ۲۲ درصدی به ازای هر سهم ۸۹ ریال سود خالص محقق کرده است.

ذوب آهن اصفهان در ۷ ماهه امسال توانست ۹۴۲۰ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کند که از این مبلغ ۱۸۵۵ میلیارد تومان آن مربوط به مهر ماه است و این آمار حاکی از این است که درآمد فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۷ درصدی داشته است، همچنین این شرکت افزایش تولید و فرش ریل آهن را در دستور کار قرار داده است.  

شایان ذکر است؛ ذوب آهن اصفهان در هفت ماه نخست امسال، ۸۷ درصد از کل فروش سال گذشته را پوشش داده است .

علی رغم این که در مهرماه خبرهای مبنی بر تعیین قیمت شمش فولاد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرساز شد و با وجود این که مسئولان بورس صراحتاً با این مساله مخالفت کردند، اما همچنان اجرای این سیاست بسیاری از فعالان بورس را نگران کرد که در نهایت قرار شده قیمت فولاد با نرخ پایه مشخص شود و سقف قیمت هم به صورت دستوری تعیین نشود و قیمت های جهانی براساس نرخ دلار سنا مبنا قرار گرفته که این اتفاق به معنای رسیدن سود اصلی به فولادسازان به جای دلالان است. از این رو شرایط به وجود آمده در کنار برنامه افزایش تولید در شرکتی مانند ذوب آهن اصفهان کمک به سودآوری این شرکت خواهد کرد، چراکه در هفت ماهه نخست امسال هم این شرکت توانسته محصولات بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بفروشد.

تولید محصولات فولادی شرکت ذوب آهن اصفهان در شش ماهه نخست امسال طبق برنامه پیش رفته است بر همین مبنا تا پایان امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع شمش فولاد، تیرآهن، میلگرد و کلاف صادرات شود.

ذوب آهن اصفهان برای افزایش تولید با چالش تامین مواد اولیه مواجه است که البته با حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت این مشکل تا حدودی رفع شده و در تامین زغال سنگ نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است./محسن راعی