به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازسکایی نیوز، مدیر کل غلامعلی گنجعلی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : کلیه واحد واحد های خبازی استان موظف به رعایت و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی می باشند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در نانوائی ها می تواند اطمینان از سلامت نان را افزایش دهد ، افزود :با توجه به پیک شیوع کرونا در استان اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی در زمان دریافت نان توسط شهروندان و نحوه رعایت مسائل بهداشتی فردی و عمومی توسط متصدیان و کارکنان واحد خبازی می تواند به عنوان اقدامات پیشگیرانه از ابتلای هموطنان به این بیماری باشد.

غلامعلی گنجعلی با بیان اینکه افراد شاغل در نانوائی در صورت داشتن علایم ابتلا هرگز به محل کار خود مراجعه نکنند عنوان کرد:کارکنان شاغل در خبازی ها باید از ماسک و کلاه مناسب استفاده کنند و تمامی تجهیزات نانوائی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضد عفونی و گند زدایی شود.

وی تاکید کرد:واحدهای خبازی ضرورت دارد تا حد امکان از دستگاه کارتخوان جهت جلوگیری از تبادل پول نقد اقدام کرده و در صورت ارائه پول نقد توسط مشتری از پنس جهت جابه جایی استفاده گردد.

وی تصریح کرد : درهر واحد صنفی خبازی یک نفر به عنوان فروشنده ، صرفاً برای اخذ وجه باید حضور داشته باشد و این فرد در فرآیند تولید و توزیع نان نباید دخالت نماید.

وی جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل واحد صنفی شستشو مکرر دست ها هر نیم ساعت یکبار و استحمام روزانه کارکنان و شستشوی لباس آن ها را از دیگر نکات بهداشتی دانست که کلیه خبازیها موظف به اجرای آن می باشند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خبازی ها می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره اندازد اظهار داشت : در طرح تشدید نظارت و بازرسی بر خبازی ها در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا توسط نانوایان در مرحله اول به واحد صنفی متخلف تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار با اعلام دستگاههای نظارتی و ذیربط از جمله اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی ، اداره غله نسبت به تعطیلی و قطع سهمیه واحد متخلف و اختصاص آن به نزدیک ترین خبازی منطقه اقدام خواهد کرد.

گنجعلی همچنین خاطر نشان کرد:طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای خبازی به منظور چگونگی اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در کنار سایر اقدامات و بازرسی های ذاتی دستگاههای مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت در سطح شهرستانها در حال اجرا می باشد.