به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «علیرضا سعدی پور» در ادامه گفت: پژوهش کلید طلایی رشد و توسعه هر کشور است و ما نیز در آموزش و پرورش زمانی موفق خواهیم شد که به پژوهش بها بدهیم و زمینه پرسشگری و مطالبه‌گری را در دستگاه تعلیم و تربیت نهادینه کنیم و فرهنگ پژوهش را در جامعه به ویژه بین دانش‌آموزان زنده کنیم.

وی ادامه داد: جهانی بیندیشیم اما در سطح منطقه‌ای عمل کنیم و در حوزه های مختلف مقالات مهم جهانی  و پژوهش های ارزشمند را انتخاب کنیم و  چکیده و خلاصه آن را به اطلاع معلمان خود برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تاکید بر تفکر سیستمی گفت: مشکلات اجرایی در آموزش و پرورش به حدی زیاد است که بسیاری از معلمان و مدیران حقیقتا فرصتی برای پژوهش پیدا نمی کنند و این یک ضعف است.

سعدی پور در ادامه گفت: از ظرفیت پژوهشگران برجسته استان در جهت کمک به توسعه اموزش و پرورش استان کمک گرفته شود و به این شکل معلمان و دانش آموزان ما،  فرهنگ و مکانیسم پژوهش را یاد بگیرند. مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به این حقیقت که آموزش و پرورش از پژوهش جدا نیستند گفت:  باید یافته های پژوهشی و تحقیقاتی  را به خدمت آموزش در بیاوریم و در استان طرحی نو در اندازیم و از نگاه سنتی و قدیمی فاصله بگیریم و یافته های پژوهشی را نظم و انضباط ببخشیم. وی در ادامه به خلاقیت های همکاران اداره آموزش و پرورش مازندران  اشاره کرد و گفت: مازند محتوا، کیو آر کد و همچنین جشنواره مجازندران از جمله کارهای خلاقانه ای بود که در آموزش و پرورش مازندران راه افتاد و امروز در کشور در حال اجرا است و من به شما افتخار می کنم و اگر پژوهش رونق یابد، آمار چنین خلاقیت هایی نیز افزایش خواهد یافت.