به گزارش اکونا پرس،

کورش مودت گفت: طرح ملی مدرسه خوانا با هدف ارتقای چهار مهارت خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در سال تحصیلی جدید و همزمان با سراسر کشور در ٢٥٦ مدرسه ابتدایی در استان خوزستان در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح از قابلیت اجرا در شبکه شاد برخوردار است، افزود: ١٥١٠ معلم دوره اول دبستان و ١٢٨٦ معلم دوره دوم دبستان مجری این طرح هستند و ٥ درصد مدارس ابتدایی در سطح استان برای اولین بار طرح ملی مدرسه خوانا را اجرا می کنند.

 مودت مشارکتی بودن آموزش را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت، همچنین بهره گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تغییرات آموزشی و مشارکتی بودن آموزش مبتنی برمدرسه محوری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: با اجرای این طرح زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی براساس چرخش های تحول آفرینِ سند تحول بنیادین فراهم می شود.

 مودت در عین حال یادآور شد: ۷ نفر از معلمان خوزستانی نیز برای شرکت در دوره مدرسان کشوری طرح خوانا به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده اند و این دوره آموزشی از روز شنبه اول آذرماه آغاز شده است.