به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» در این آیین با بیان اینکه در زیست بوم جدید تهیه ابزار هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان در دستور کار ما قرار گرفت، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم برای بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی، برخورداری از ابزارهای مناسب است که در این زمینه تبلت و گوشی هوشمند از ضروریات دانش‌آموزان در این زیست بوم جدید است. با توجه به نیاز به تعداد نسبتا زیادی از این ابزارهای آموزشی برای دانش‌آموزان کم برخوردار، آموزش و پرورش مازندران توانست با کمک استانداری مازندران اقدام به جذب خیرین در زمینه تهیه اقلام آموزشی کند.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها در پویش تهیه اقلام آموزشی ضمن تشکر از مدیران بانک‌های عامل در این پویش، افزود: بانک ملی ایران در این پویش حدود ۳۷۰۰ فقره، بانک تجارت حدود ۱۲۰۰فقره، بانک سپه حدود ۵۰۰ فقره و بانک توسعه تعاون نیز حدود ۲۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه برای خانواده‌ها در نظر گرفتند. و تاکنون نیز در حدود ۵ هزار قلم ابزارهای کمک آموزشی توسط فرمانداران، بخشداران، شوراهای شهر، دهیاران و خیرین محترم به دانش‌آموزان محترم اهدا شد. همچنین ۴هزار دستگاه تبلت آموزشی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برای دانش‌آموزان تهیه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید مراقب حضور فرزندان در فضای مجازی باشیم، خاطرنشان کرد: پرداختن به مباحث تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است چراکه جریان یادگیری و استمرار یادگیری در بستر تربیت و استفاده از ظرفیت فرهنگ وهنر می تواند ما را برای رسیدن به تربیت تمام ساحتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است کمک کند.

شایان ذکر است این ابزارها توسط خیرین شهرستان تهیه شد.

همچنین به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار گوشی و تبلت در شهرستانها و مناطق استان به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.