به گزارش اکونا پرس،

ایوب کیانی مدیر حراست و امور محرمانه این شرکت  سرقت تجهیزات برق را چالشی بزرگ درایجاد صدمات و خسارات قابل توجح به شبکه توزیع برق کشور بیان کرد که موجب آسیب جدی به صنعت برق کشور و وسایل و تجهیزات الکتریکی مشترکان می شود. 

کیانی افزود:متاسفانه سرقت تجهیزات شبکه برق طی سالیان گذشته صورت می گرفته اما امسال به دلایلی آمار  این پدیده بطور چشمگیر افزایش داشته بطوریکه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی تعداد سرقت ها و به تبع آن خاموشی ناخواسته که به مشترکان و مردم در پایان سال ۹۸ تحمیل شده است را  بالغ بر ۲ هزار مورد اعلام نمود و تصریح کرد: در نیمه سال جاری بیش از ۵۵ هزار کیلو سیم مسی از شبکه توزیع برق خوزستان سرقت صورت گرفته که اگر راهکاری برای آن اندیشیده نشود قطع به یقین یکی از بحران های در سال پیش رو را از این منظر خواهیم داشت که می توان با استفاده از ظرفیتها و پتانسیل موجود و همچنین تعامل بیشتر بین دستگاه قضایی و انتظامی و مجموعه توزیع برق خوزستان بخش اعظمی از این مشکلات را برطرف کرد. 

در ادامه علی سلیمانی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سخنانی اظهار داشت: پایداری شبکه و تامین برق مطمئن و جلب رضایت مندی مشترکان و کیفیت مطلوب خدمات ارائه شده، ماموریت اصلی این شرکت است و این شرکت نقش برجسته ای در زمینه های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی و در واقع زیرساخت صنعت استان محسوب می شود و نقش بی بدیلی در توسعه عمرانی استان خوزستان دارد.

سلیمانی گفت:یکی دیگر از اهداف کلان مدیریت این مجموعه حفظ و صیانت از حقوق شهروندی و اموال عمومی است چرا که صنعت برق متعلق و در خدمت همه آحاد جامعه است.

وی هدف این نشست را ایجاد تعامل، همکاری و هم افزایی با دستگاه قضایی و انتظامی برای جلوگیری از این پدیده اعلام نمود و تصریح کرد: پدیده سرقت لوازم و تجهیزات شبکه های توزیع برق در سطح استان امروزه به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده وحادث شدن  این جرم نه تنها به شرکت های توزیع برق آسیب های جدی می رساند بلکه مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و بطور کلی به مردم زیان  می رساند ، پس هرگونه اقدام جهت کاهش و مهار نمودن این معضل به نفع همه گروه های جامعه است.