به گزارش اکونا پرس،

علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای فارس گفت: این میزان کالا در قالب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار سفر به مقاصد مختلف درون و برون استانی جابه جا شده است.

علیرضا سیاهپور افزود: همچنین به رغم محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، شاهد افزایش قابل توجه صدور بارنامه‌ها در استان بوده‌ایم.

او اظهار داشت: استان فارس با دارا بودن افزون بر ۳۶ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین باری و حمل فرآوردهای نفتی  همچنین دارا بودن ۵۵ هزار راننده حرفه‌ای حمل و نقل کالا و دارای کارت هوشمند رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی مدت مذکور که با مشارکت ۲۶۸ شرکت حمل و نقل کالای استان به مقاصد مختلف برون استانی از جمله استان‌های هرمزگان، یزد، تهران، اصفهان و بوشهر انجام شده  شامل انواع سیمان، اوره، خاک نسوز، گندم و گازوئیل است.

سیاهپور بدون بیان آمار مشخص افزود: بیشترین تناژ کالای حمل شده به ترتیب از شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، نی‌ریز، فیروزآباد و کوار و کمترین حجم جابه جایی از مبدا شهرستان های خنج، مهر و رستم بوده است.