به گزارش اکونا پرس،

دکتر حمید جورکش اضافه کرد: سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس به ریاست شهردار برلین و رییس فعلی متروپلیس برگزار شد که با توجه به عدم حضور وی در انتخابات دور جدید، با رای اعضای هیات مدیره شهرداران گوانگجو و بوگوتا پایتخت کلمبیا برای دوره سه ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ هر کدام به مدت ۱.۵ سال ریاست متروپلیس را بر عهده خواهند داشت. همچنین اکتاویو دلا وارگا دبیر کل متروپلیس در سمت خود ابقا شد. وی خاطرنشان کرد: انجمن کلان شهرهای مهم جهان (متروپلیس) در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد. هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: هدف اصلی متروپلیس ارتقای توسعه شهری پایدار در شهرهای بزرگ به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق هدایت شبکه‌جهانی کلان‌شهرها و کمک به توسعه مناطق کلان‌شهرهای مهم جهان است.

 دکترجورکش گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه مناسبات، ارتباطات و همکاری های بین المللی و بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی شهری تلاش می کند تا تعامل بین شهرداری و سایر کشورها را با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش دهد. شیراز عضو هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی، عضو هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و شبکه همکاری بین شهری برای میداث فرهنگی معنوی است.