به گزارش اکونا پرس،

 آیت الله محمدی لائینی  در مراسم روز دانشجو در دانشکده امام محمد باقر ساری اظهار کرد: اگر نگاهی به هویت ۱۶ آذر و حرکت دانشجویان کنیم می بینیم که تازه چهار ماه از کودتا آمریکایی -  انگلیسی می گذشت و یک نوکری را در ایران گذاشته بودند، در چنین شرایطی که خفقان بود و در دانشگاه تهرانی که نسبتا نو پا و برای خودشان بوده و قرار بود نیکسون در آن مدال افتخار بگیرد؛ انتظار نداشتند که حرکت ضد استکبای صورت بگیرد ولی گرفت.

وی افزود: اولین شعارهای مرگ بر آمریکا در قرن معاصر را همان دانشجویان سر دادند. این یعنی هویت ضد استکباری.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نظام سلطه جنبش های دانشجویی را مصادره کرده و مقابل حکومت ها قرار داده است، عنوان کرد: باید با روایتگری درست هدف اصلی این واقعه را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

آیت ا... لایینی تصریح کرد: حادثه ۱۶ آذر مانند ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار می باشد و هر دو حرکت دانشجویی از هویت ضد استکباری و ضد نظام سلطه برخوردار بوده و این هویت اصلی را باید حفظ کنیم و اگر به درستی آن را به نسل بعدی منتقل نکنیم به قربانیان آن روز خیانت کرده ایم.

وی اظهار کرد: دانشجویان ۱۶ آذر پیروان فکر امام بودند و دانشجویان ۱۳ آبان پیرو امام و آقای همه آنها روح الله بود. 

نماینده ولی فقیه در مازندران  در پایان گفت: نباید روحیه استکبار ستیزی این روزها از بین برود. بنده برای قربانیان این روز و همه قربانیان این راه و بخصوص تازه ترین آنها شهید فخری زاده تقاضای علو درجات دارم.